Inlägg från: S vali s |Visa alla inlägg
  • S vali s

Kärringmaffian del 13

MRSVi skrev 2009-06-11 11:52:00 följande:
    Jag är alldeles övertygad om att ni kommer att få allt gjort ändå.
    Ja, natten är ju lång.....
    Den late får brått när det blir kväll
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-06-11 12:50:27 följande:
    Jag pressar inte, men hon har lätt för sig i skolan o det borde inte vara så svårt för henne att få MVG i det mesta-o ska hon nu bli veterinär så.. Så jag håller med, så länge de gör sitt bästa så..
    Jag menade inte att du pressade
    Vill man bli vetrinär och dessutom har lätt för sig så är det ju bara MVG som gäller

Jag har roat mig med att städa bokhyllan i köket, gjorde så fint så fint bland kokböckerna
    Vände ryggen till i fem minuter och vad får jag se
    Jo Linn har dragit ut ett stort gäng kokböcker och sitter och bläddrar i dom
    - Linn...! Jag hade ju gjort så fint, varför har du dragit fram så många böcker?
    - Men mamma, jag ska bli kock jag måste lära mig...

Vad säger man
    Jag sa inget jag suckade lite och garvade sen

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-11 14:22:35 följande:
    "Ska vi gå till Pizza Hut nu?""Nej, Alice, inte förrän det är middagsdags.""Varför det?""För vi har nyss ätit lunch.""När ska vi gå till Pizza Hut?""Vi ska äta middag där.""Nu?!""Nej, inte nu, när det är dags att äta middag, DÅ ska vi gå dit.""Varför det?""Din pappa är ju på jobbet, o Anton i skolan nu.""Kommer de hem snart? Då kan vi gå till Pizza Hut!"Man kan ju tro att ungen aldrig varit ute förr. Hon har redan bytt om, redo att gå, med matchande handväska...
    Hon e tjej och kommer att bli dyr i drift
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-11 14:25:10 följande:
    Hon är redan dyr i drift.
    ajdå, det är redan kört men om sådär en 18-20 så har hon säkert en pojkvän som tar äver försörjningen
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-11 14:38:42 följande:
    Jag ska gå o klippa mig o slinga håret snart, det var ett tag sen... mitt hår når ner till bhbandet på ryggen, o det är INTE i fint skick.
    Skönt att bli fin i håret
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-06-11 17:46:49 följande:
    God em....en dag kvar sen sem....skönt...sen två veckors jobb....sen semester....skönt...
    Skönt med semester.. eller.... jag ser fram emot att få gå å jobba på måndag
  • S vali s

En stila undran... Om man har separerat sen åtta år tillbaka ( ja flyttat ifrån varandra sen tio år )  "firar" man eller rättare sagt uppmärksammar man sin brölopsdag då
    Paul berättade att han fått sms från soin fd fru "Grattis på vår tjugoåriga brölopsdag, hoppas at alt är bra med dig. Kram"

Ok om man uppmärksammat " Idag skulle vi ha firat..." men ett "Gratitis" är man skild så kan man väl knappast fira bröllopsdag

• S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-11 18:09:56 följande:
    ja det var ganska lustigt! Visst tänker man att man gifte sig ett visst datum, dom flesta år, men att skicka ett grattis, skulle vara ganska fånigt, kanske till och med ses som en elak gliring!!
    Hade hon fått bestämma så hade dom fortsatt i samma spår, dvs hon hade både ätit kakan o haft den kvar - ja kort sagt haft två partnerns
    Nåja, hade sms:et kommit för nå´t år sedan hade mina horn i pannan definitivt vuxit. Nu kände jag mest - jaha Varför ett Grattis
    Helt ok att man tänker på dagen, ja kanske t.o.m skickar iväg ett neutralt med typ " I år hade vi firat 20.... "

Nåja....
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-06-11 18:16:53 följande:
    Svalis:skickar hon grattis på den dag skilsmässan gick igenom oxå?
    Skulle inte tro det
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-06-11 18:19:32 följande:
    jag kan släng en tanke på den dagen då jag och mitt ex gifte oss men det beror mer på att min syster firar då eftersom vi hade dubbel bröllop.....
    Det har hänt att jag tänkt til, men det beror mest på att Anna fyller år dagen före
    Men som sagt, pratat med xet om det har jag aldrig gjort
Svar på tråden Kärringmaffian del 13