-
ok. Det finns fortfarande en plats kvar på kryssen...snälla, snälla.Caffreys skrev 2009-06-22 20:06:03 följande:Jag åker dit med ett X till Amelies pappa. -
Jag har inte fått provsvar ännu. Funderar på att ringa i morgon för min läkare går på semester på fredag och då får jag vänta till augusti innan jag för besked. Den formen jag har heter basilom och ska inte vara farlig men måste bort.Caffreys skrev 2009-06-22 20:08:13 följande:Mokiia 2006 skrev 2009-06-22 20:03:30 följande: Har du fått alla svar på prover mm. Du får ha det som krav att alla som hälsar på ska ha hatt -
Basaliom är utan konkurrens den vanligaste formen av malignitet (elakartad förändring) i huden hos vita, speciellt nordeuropéer. Tumören orsakas av solstrålning. Den är därför vanligast i ansiktet. Basaliom är lokalt elakartade genom sin förmåga att förstöra underliggande vävnader, men den ger "aldrig" upphov till dottersvulster (enstaka fall av lungmetastaser finns beskrivna). Debuterar i medelåldern och blir vanligare högre upp i åldrarna. Sällsynt, men någon gång debut i tidig vuxenålder. Omkring 40% av alla som har haft ett basaliom får med tiden fler.
-
De ytligt växande basaliomen är vanligast på bålen. Man finner en rödaktig, ofta fjällande förändring som ibland kan innehålla sårbildning. Inte sällan är kanten mot omgivande frisk hud lätt upphöjd och hård. Ofta enstaka men ibland multipel förekomst. Behandlingen är vanligtvis skrapning eller frysning. Kan förväxlas med fr.a. Bowens sjukdom ( förstadium till skivepitelcancer). Ibland sker också förväxling med Psorias och eksem av olika slag.
-
Du jag beställer en till dig medS vali s skrev 2009-06-22 20:09:08 följande:Äsch då, du kommer att bli jättesnisig
-
stora storken skrev 2009-06-22 20:10:05 följande:
Japp...men nu haar vi fått in en till efter tjat...och "hot"...om att lägga oss och med näsan i vädret...Det lönar sig
-
stora storken skrev 2009-06-22 20:12:09 följande:
Fasen nu har jag ont i käkarna igen...går och spänner mig så jag får ont...släppte då jag var hemma en vecka men nu är det tillbaka...Har haft exakt likadant för några år sen. -
Undrar om jag inte tycker bättre om vikingarnaS vali s skrev 2009-06-22 20:09:53 följande:Kunde ju ha varit värre typ Christer Sjägren o Vikingarna -
stora storken skrev 2009-06-22 20:15:12 följande:
Japp...den här chefen lyssnar till skillnad mot vår tidigare....sen ser hon vilket jobb vi gör...och är även insatt i vilket lass vi drar...kommer ofta med förslag på avlastning...samt säger att nu har du det lugnt...passa på och gå hem...osv..Hon kanske själv har jobbat lika hårt som er och vet vad ni pratar om. -
Jag förstår det men det hade varit roligt att han med digCaffreys skrev 2009-06-22 20:14:25 följande:Mokiia 2006 skrev 2009-06-22 20:08:38 följande: Skulle va jätte kul men jag vill inte boka upp mer när jag inte vet vad jag får i lönekuvertet och om jag får några pengar från fk.