Inlägg från: m med tre stjärnor |Visa alla inlägg
  • m med tre stjärnor

Nagelbitning!

Undrar också för min femåring nöjer sig inte med naglarna utan fortsätter och biter på fingrarna ser ju ut att göra jätteont.
    Det måste ju finnas något sätt att sluta???

Jag slutade också när jag gjorde lösnaglar men det kan man väl inte göra på så små barn??

• m med tre stjärnor
    Charlie Chaplin skrev 2009-06-15 18:43:35 följande:
    upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/...Den här bilden jag hade, tycker den visar väldigt bra.Historien som jag berättade för sonen var att den här pojken (flicka om man har en dotter, tror det blir lättare för dem att förstå) var 1 år äldre än dig.Han började bita på sina naglar när han var lika gammal som du när du började.Nu ser hans/hennes naglar ut så här.Min son kunde se, förstå vad jag menade. Han slutade nästa dag.Har sparat bilden så han tittade väldigt mycket på den första veckanNu bryr han sig inte, men jag har den ändå kvar.Håller tummarna för er!!!
    Kanske borde ta en bild på min dotters fingrar, hennes är bra mycket värre redan nu vid fem årsålder. Hon gnager på fingrarna... Det är stora skinflikar borta och nästan alltid lite blod. Superläskigt!
Svar på tråden Nagelbitning!