Inlägg från: Anette m 2st 01 |Visa alla inlägg
  • Anette m 2st 01

Nagelbitning!

Har också en 7 åring (snart 8 år) som har bitit på naglarna i drygt ett år nu. Har också testat stop och väx, nagelack och allt annat utan resultat. Verkar som om inget kan få henne att sluta. Men hon har dessutom bitit på tånaglarna {#lang_emotions_yell} när vi inte har sett. Tack och lov att vi fick henne att sluta med detta fast hon har erkänt att hon river av naglarna på tåna nu istället.

• Anette m 2st 01
    Charlie Chaplin skrev 2009-06-14 11:28:28 följande:
    Min son var en ihärdig nagelbitare.Försökte med alla medel att få honom att sluta, stop o väx, historier om allt skit som finns under naglarna, men inget hjälpte.Till slut googlade jag efter bilder på nedbitna naglar. Hittade en väldigt bra, drog ihop en historia och från en dag till en annan slutade han.Det har gått 3-4 mån och han har inte bitit nånting.Kanske fungerar för fler??Lycka till alla
    Vad var det du sa till honom? Har kört med baciller och mask i magen varning utan framgång. Jag har däremot inte visat någon bild för henne. Kanske ska ta det som nästa steg.
  • Anette m 2st 01
    Stårschan skrev 2009-06-15 09:08:18 följande:
    Hm. Varningar om baciller och mask i magen funkar nog bara på sådana som redan har bacillskräck.... På mig hade det varit HELT verkningslöst.
    Kan säga att det var det också på min dotter. Hade ju hoppats på en liiiiten reaktion, men icke då.
Svar på tråden Nagelbitning!