• Anonym (BT)

leva på brustabletter

Hur länge tror du att man klarar av att leva på multivitamin brustabletter?
    Om man dricker ca 10glas om dagen (dvs 5L vätska), hade man klarat av det i en veckas tid? man får ju fortfarande vitaminer, hur mycket tror ni man skulel kunnat gå ner i vikt?

• Svar på tråden leva på brustabletter
  • Anonym

Du kommer gå ner i vikt medans du svälter-det gör alla,men det är vatten som försvinner-och när du börjar att äta igen går du upp igen. Enkel logik! Inga bantingskurer i världen hjälper i längden utan bara en livstilsförändring som innbär förändrade mat-och motionsvanor för all framtid. Dessutom är brustabletter farliga i stora doser.

• Eisa
    Anonym (BT) skrev 2009-06-06 14:04:45 följande:
    Jag har en ny livsstil och diet, men det tar en sådan tid att se resultat. Jag tänkte mig denna kur som en kick off, bara för att se lite resultat på snabbare tid- så att jag bli mer motiverad :)
    Men kolla maxdosen på förpackningen, så du inte får nån leversvikt eller nåt.
  • Anonym (BT)
    Eisa skrev 2009-06-06 14:09:04 följande:
    Men kolla maxdosen på förpackningen, så du inte får nån leversvikt eller nåt.
    det står "daglig dos- en tablett. Överdriven konsumtion kan ge laxerande effekt", så det kan inte vara farligare än att man får lexerande effekt?
  • Eisa
    Anonym (BT) skrev 2009-06-06 14:11:38 följande:
    det står "daglig dos- en tablett. Överdriven konsumtion kan ge laxerande effekt", så det kan inte vara farligare än att man får lexerande effekt?
    Hmm... Jag vet inte. Jag tror man kan få värre konsekvenser än så... Jag hade inte chansat. Kan du inte dricka 1 sådan per dag och utöver det dricka juicer eller teer?
  • Eisa

Eller va fan säger jag? Ät kvinna. Du kan inte bara dricka i en hel vecka.

• FH Mamma

Anonym (BT) skrev 2009-06-06 14:11:38 följande:

inte säkert men kan inte diarré ge tarmproblem.

Ät andra vitaminer oxå som extra c-vitamin, extra b-vitamin extra kalcium etc.

du kan inte använda multivitamin för att det är gott.
  • Idancealone

fy det lät äckligt!
    du kommer säkert spy efter ett par dagar och magen kommer garanterat pajja.

brustabletter är nog ingen hit för magen.

är frukt och grönsaker i en vecka ist om du absolut måste göra ngt sånt där.

• EliLeoMa

Jag hade aldrig chansat. Du får ha tålamod helt enkelt och använda en metod som inte innebär svält och som går att leva efter LÄNGE. Ändra livstil om du vill gå ner i vikt och skippa sjävlsvält. Vad du än äter sedan kommer kroppen att spara varendaste liten gnutta av eftersom den är inställd på svält och du kommer gå upp allt lika snabbt igen.

• skorpionen80

Men de innehåller väl inte mineraler och kalorier etc? På apoteket finns det näringsdrycker från bla semper som innehåller ALLT man behöver. Dessa kan man ersätta måltider med en kortare tid har jag för mig. Måste ju vara bättre än vitamintabletter om man nu tvungen vill svälta sig själv.

Tänk även på att kroppen ställer in sig på svält när den inte får mat, och när sen börjar äta så tar dem tillvara på ALLT, mer än nu. Det kan göra att du går upp i vikt när du börjar äta, mer än du borde.

• Anonym (...)

Det finns ju riktig detox på hälsokostaffären...

• Anonym (Farmaceut)

Det beror väl på om brustabletterna (som för övrigt innehåller salter) innehåller mest vattenlösliga vitaminer eller om det finns fettlösliga typ A,D,E,K också. Vattenlösliga är ju lätta att eliminera via urin men fettlösliga kan ackumuleras och ge förgiftningsbiverkningar. Helt galet att sätta i sig så många vitaminer varje dag tycker jag.

• Dahlia

Om du nu ska göra nåt så drastiskt är det väl bättre att äta tex nutrilette eller naturdiet så du får i dig det du behöver.
    Men det är ju inte heller nåt att föredra utan en livsstilsförändring är ju det som gäller om du vill ha ett bra resultat.

Felicia 1996 och Eddie 2008... Tack för att ivf finns
  • Anonym

Kör med något vettigt istället, typ Cambridge.

• anya

Visst, varför inte? Men var beredd på att magen kommer pajja relativt snabbt

• maamje

Varför inte köra gi rivstarten istället eller någon shake-kur tex allevo eller nutrilett

• PrincessBDSm

Kan inte njurarna ge sig ganska rejält om man dricker för många brustabletter?

Svar på tråden leva på brustabletter