Svärfar...
...svärfar har till sin exfru, alltså min svärmor beklagat sig över vilken hemsk person jag är. Svärmor blev upprörd och försökte försvara mig i deras konversation, men han bara malde på om hur olämplig jag var som hustru åt sonen.
Svärmor fick ont i magen efter samtalet och visste inte hur hon skulle göra. Hon beslutar att jag måste få veta. Så hon ringer och berättar. Jag blir såklart jätteledsen och tycker att allt är enormt orättvist. Berättar för maken.
Min man ringer till sin pappa och ifrågasätter konversationen han haft med mamma. Han försvarar sig och tycker att jag är det ena än det andra.
Två dagar senare skulle vi ha kalas för ett av våra barn och maken bestämmer ihop med mig att det vore väldigt obehagligt om svärfar kom på kalaset. Svärfar blev ledsen när han inte fick komma.
Nu har det gått en månad och det är dags för ett nytt kalas nästa helg.
Har redan ont i magen och vet inte alls hur jag känner inför att han ska komma hit. Ska jag bara låtsas som ingenting?
Hjälp mig, vad ser ni på detta? Hur har ni andra med samma typ av problem löst det hela???