Inlägg från: Trubbsla |Visa alla inlägg
  • Trubbsla

Tips om flaskmatning

Hello, vet inte riktigt vilka tips ni är ute efter men då jag hör flaskmatning så är mina spontana tips:

* Babysemp gör bebisarnas magar väldigt tröga i 8 av 10 fall, för vissa fungerar den jättebra men desstu fer upplever den som jobbig.

*Nan1 är lite skonsammare för magen på bebisen

* Skulle bebis bli hård i magen ändå kan man blanda i hälften bifidus och hälften ex. Nan1 några mål om dagen. När barnet är lite större kring 2 månader går det bra att blanda i en tesked messmör i vällingen/ersättningen om magen är trög.

* Rapa din bebis ofta när du flaskmatar så är risken för magknip mindre.

*Koka flaskor en gång varje eller varannan dag, napparna kokar du inte utan doppar i kokande vatten endast, 3 sekunder räcker (risk för att de smälts annars)

Har massa mer tips också bara att höra av sig
    *

• Trubbsla

Det finns även fördiga tetror med ersättning man kan ha med sig om man ex. ska på stan eller ut på resa.
    Micra aldrig maten du förstör enzymerna.
    Varmt vatten i en tillbringare och ned med matflaskan i 5 minuter så blir det perfekt temperatur.

• Trubbsla

Jag arbetar själv på neontalavdelningen här i sundsvall och det är ABSOLUT inte bra att micra ersättning, inte ens kortare stunder. Vi fick köra utbildning på ersättnign för vårat BB samt barnavdelningen under oss gällande ersättningshantering så jag är väl medveten om att flera avdelningar tror att det är okey att micra. Men nej, det är inte det.
    Däremot kan man micra vattnet en stund och sedan blanda i ersättningspulvret. Kan vara bra att veta om man har ett hysteriskt hungrigt barn :D

Svar på tråden Tips om flaskmatning