Inlägg från: sakariasmamma |Visa alla inlägg
  • sakariasmamma

Fullmåne inatt!

Jag har sett ett annat inlägg förut som handlade om detta och tänkte starta upp den igen! =)

Inatt är det fullmåne om jag tolkat kalendern rätt. Det sägs att det föds fler barn då.

Idag har jag BF. Det hade varit skoj att se om det kommer att stämma för oss. Här hejjar vi på för månens dragningskraft!! =)=)

• Svar på tråden Fullmåne inatt!
  • sakariasmamma

Då får vi hoppas på att det stämmer! =)
    Vi får uppdatera oss om vi får några känningar! Lite orolig i magen är jag, men kanske pga att jag hoppas. =)

• sakariasmamma

Hmm.. lite olika uppgifter. Det står 2009-06-07 20:13. Tänkte att den kanske är som kraftigast då, men att det kanske börjar inatt. Det är där jag är lite osäker på hur det ska tolkas.
    Och får vi vattenavgång kan det även hända att barnet föds eftersom det är fullgånget.

Så vi hejjar på! =)

• sakariasmamma

Det är roligt att hoppas! =)

• sakariasmamma

Ekologiskt Godis skrev 2009-06-06 18:07:10 följande:

Jag har iofs 5 dagar kvar, men jag ska också hoppas på fullmånen. Det är väl fullmåne gravitation som det har med att göra? För då kanske man ska pröva stå upp under hela fullmåne-perioden för att se om gravitationen vill göra sitt=DHar också läst här att det skulle va ikväll, men i min kalender står det att det ska va imorgon. Men man lär ju se vilket utav det som stämmer=D
    Haha.. Jag har med tänkt lite sådär halvdumt att jag måste stå upp mycket idag. Lite crazy är man alltid! =)
  • sakariasmamma
    Exi skrev 2009-06-06 21:52:54 följande:
    vår son föddes då det var fullmåne, v 39+1
    Det var roligt att höra! =) Just nu är det fullt liv i magen. Jag får sitta rak som en pinne så att den får plats! Annars sparkar den så himla hårt! =)
  • sakariasmamma
    VR0NK skrev 2009-06-06 22:04:20 följande:
    Jag har också Bf idag men ännu inga tecken på att det är på gång. =(
    Rätt som det är kommer det sägs det. Vi får tro på det. Antingen i natt eller morgon natt! =)

Hade varit roligt om det stämde för de flesta av oss.
  • sakariasmamma

Jag har blivit väckt för tidigt med en molande mensvärk som kommit då och då under morgonen. Detta har inte hänt innan, inte så kraftiga. Men vågar inte ta ut något i förskott ännu! =) Sitter och väntar på nästa men det var ett tag sedan nu. 45 min sen....

• sakariasmamma

Äsch.. här händer inget mer nu! =) Vi får hoppas att tiden 20:13 är den som gäller för riktig fullmåne ikväll! Lycka till!

• sakariasmamma

Hur har ni det? Själv har jag suttit med förvärkar hela kvällen. Magen tränar minsann, men om det händer inatt vet jag inte ännu. =)

• sakariasmamma

Nej, här var det ingen bebis heller. Vad tråkigt att det inte ploppade ut några lurviga! =)

• sakariasmamma

Snyft... de hade ju varit spännande om det påverkade. Men det verkar ju inte som det, förutom att jag har haft värkar som sjutton under tiden. Men ingen bebbe. Nej, för oss funkade det inte tydligen. Eller? Skriv gärna.

• sakariasmamma

haha.. kanske det! Vi väntar på den enda som kan berätta för oss! =)

Svar på tråden Fullmåne inatt!