• Gyllan

Bebissaker på Gekås/Ullared?

Undrar om det lönar sig att ta en omväg i sommar via Gekås/ullared för att handla till bebisen? Barnet kommer i slutet på september, och vi har väl det mesta kvar att handla, utom vagn och bilbarnsstol.

Hur ligger de till i pris? Eller är det ungefär som att handla på IKEA? Tänker på badbalja, kläder och andra sådana "småsaker".

• Svar på tråden Bebissaker på Gekås/Ullared?
  • bambiboken

jag tycker att du ska åka dit....det är billigare och finns massa grejor för liten peng :)

• alvaereva

Du hittar ALLT till en liten bebis på ullared!
    Vad sägs om fårskinnsfällar för 130kr, bodys för 19, strumpor för 7kr styck, frotteplast för 20kr, sängkläder, nappar, snuttefiltar, leksaker, mängder av kläder till jättebilliga priser, pyamasar för 29kr?

När min dotter låg i magen åkte vi dit och handlade järnet!
    Nu är hon 1½ år och vi ska dit igen nästa vecka!
    Den här gången blir det fina skor, lite kläder och framförallt leksaker.

• Troll1

Åk dit innan semestersäsongen. Var själv där förra v och det var inte mkt folk alls.

• oktobermammsen

var där idag. köpte en madrass till spjälsängen, de har en likadan på ikea för 500kr, vi betalade 149kr.

barnkläder är billigt men kolla storlekarna. nappar, flaskor osv är också superbra. det jag hade aktat mig för är amningspumpar och bärselar och liknande där det kan komma att handla om garantier och reparationer.

hittade också massa mysiga filtar och liknande till bebben. i bilen hem räknade vi snabbt på att vi tjänat cirka 2 000kr på ullared jämfört med att ha köpt det hemma.

ett måste är att köpa billiga tvättlappar som är kanoners och badolja som brukar skilja en 10 kr på hemifrån.

• Gyllan

Okej, tack för alla tips, låter som att vi kanske ska ta en sväng i alla fall.

Troll1 skrev 2009-06-06 20:40:09 följande:
    Åk dit innan semestersäsongen. Var själv där förra v och det var inte mkt folk alls.
    Om vi åker blir det i mitten av nästa vecka, eftersom vi ändå ska till Vadstena då, så det blir åt rätt håll i alla fall. Bor i Stockholm annars, så tänkte i så fall passa på då.
  • oktobermammsen

mitt i veckan funkar bra men helgerna är lite kaos, speciellt nästa vecka och framåt eftersom skattepengarna kommer då!

• Thez

Vi ska till gekås i sommar, och vi hade tänkt o handla ett spjälskydd till bebisen som ska komma i november. Någon som vet om dom oxå e billiga där?? Annars brukar vi köpa en massa kläder där till barnen, det e kanon o köpa kläder där tycker jag. Brukar köpa ett gäng så det håller ett bra tag

• oktobermammsen

jag köpte spjälskydd där och är väldigt missnöjd iaf. skyddet är för mjukt och förmycket lös stoppning så det blir klumpar och den faller gärna ihop. att tvätta är inte att tänka på. efter 4 månader när sonen började sätta fötterna mot spjälskyddet insåg jag att det inte hade någon funktion och åkte till babyproffsen och köpte ett dyrare men oj så effektivt skydd.

• alvaereva
    Thez skrev 2009-06-06 20:48:25 följande:
    Vi ska till gekås i sommar, och vi hade tänkt o handla ett spjälskydd till bebisen som ska komma i november. Någon som vet om dom oxå e billiga där?? Annars brukar vi köpa en massa kläder där till barnen, det e kanon o köpa kläder där tycker jag. Brukar köpa ett gäng så det håller ett bra tag
    Vi köpte ett för 80kr. Ett brunt, det fungerade hur bra som helst. Känner inte alls igen mig i det oktobermammsen skriver. Vi har tvättat vårt och efter att ha använts i ca 1 år ser det fortfarande ut som nytt.
Svar på tråden Bebissaker på Gekås/Ullared?