• Gyllan

Bebissaker på Gekås/Ullared?

Undrar om det lönar sig att ta en omväg i sommar via Gekås/ullared för att handla till bebisen? Barnet kommer i slutet på september, och vi har väl det mesta kvar att handla, utom vagn och bilbarnsstol.

Hur ligger de till i pris? Eller är det ungefär som att handla på IKEA? Tänker på badbalja, kläder och andra sådana "småsaker".

• Svar på tråden Bebissaker på Gekås/Ullared?
  • Busemma

Bärselen är bra. Hur det är med sängen vet jag inte. De har de mesta där. En hel egen barnavd. . När jag var där i nov.

• Troll1

Babyleksaker och filtar fanns det mkt av. Min lilla fyller två år den 18:e och jag köpte dockvagn för 249:- och städset för 59:- (tror jag det var). Barnavdelningarna är jättefina där numera. Blev baby sugen när jag gick där...

• Anki85

de har massor med bra saker på ullared, ska snart dit igen, ska köpa lite sommarkläder till mina barn. bebisen ska jag vänta tills i höst med att köpa något till . bf 10 nov,
    men såg att någon skrev att ammningskudden från ullared är bra? jag tyckte inte alls om den.
    den innehåller vadd och var jättesvårt att få bebisen att ligga bra intill bröstet och äta bra. antingen kom den för nära huden- ramlade emellan eller så kom den för långt från bröstet. var inget mellanting.
    tipsar istället om de amningkuddarna med små frigolitkulor i de var mkt bättre

fanns även spjälsäng, resesäng, babysitter t om en kombivagn sist jag var där. både babysittern och hoppgungan är superbra. deras bärsele är också superb

• vivianne

Angående billiga spjälskydd som säckar så är ett tips att kolla så att banden man knyter fast skyddet i sängen med verkligen är i hörnen så att skyddet blir spänt ordentligt. Annars är det bara att sy dit nya band på rätt ställe. Så gjorde vi och sedan funkade det perfekt. Både billigare och mer miljövänligt än att kasta och köpa nytt.

Älskar förresten Ullared. Köper alltid äldsta flickans ytterkläder där och tänker bunkra upp inför babyns ankomst också. Var jätteskeptisk innan jag åkte dit första gången

• Norrland78

Ni somvarit till Gekås - hur är det med mammakläder??? Jag ska åka dit i slutet på augusti och hoppades kunna köpa både till mig och kommande bebbe... Kan jag räkna med att hitta något till mig själv där?

• Mirelena
    Norrland78 skrev 2009-07-08 17:21:00 följande:
    Ni somvarit till Gekås - hur är det med mammakläder??? Jag ska åka dit i slutet på augusti och hoppades kunna köpa både till mig och kommande bebbe... Kan jag räkna med att hitta något till mig själv där?
    vad jag minns så finns det mammakläder i hörnan på damavd....
  • Busemma

Jepp, de är längst in ungefär vid underkläderna.
    Jag köpte 2 st amnings behå:ar och gravid/amningslinne tycker väldigt mycket om de.

• EH84

När jag var där för nån månad sen var utbudet av mamma kläder väldigt dåligt, men det finns ju en hel del andra kläder man kan ha som gravid där Dom hade super fina långa linnen och massa andra kläder. Köpte jätte mycket och det mesta kan jag ha nu i v 38 också. Så det behöver ju inte vara "riktiga" mamma kläder

• lovelyangel82

hur e deras byxor då?? de e dem jag knappt kan komma i nu annars e ju modet skit bra för gravida har köpt massa tröjor so jag kan ha efter me.. men byxor e de värre me..

• EH84

Jag hittade inga byxor där alls, alla såg ut att vara för gamla tanter. Men deras utbud varieras ju kraftigt så nu kanske det finns jätte fina byxor.

• Poison82

Vilken underbar tråd :) . Har förvisso varit på Ullared några ggr men utan barn så tittar man inte så mycket på vad dem har av den varan. Dem har tydligen skitmycket, har skrivit ner en hel lista. Tänkte dit i september och kommer handla EN HEL DEL till bebis då. Bland annat kläder för ett år framöver :D ....

Svar på tråden Bebissaker på Gekås/Ullared?