• Gyllan

Bebissaker på Gekås/Ullared?

Undrar om det lönar sig att ta en omväg i sommar via Gekås/ullared för att handla till bebisen? Barnet kommer i slutet på september, och vi har väl det mesta kvar att handla, utom vagn och bilbarnsstol.

Hur ligger de till i pris? Eller är det ungefär som att handla på IKEA? Tänker på badbalja, kläder och andra sådana "småsaker".

• Svar på tråden Bebissaker på Gekås/Ullared?
  • oktobermammsen
    alvaereva skrev 2009-06-06 21:03:47 följande:
    Vi köpte ett för 80kr. Ett brunt, det fungerade hur bra som helst. Känner inte alls igen mig i det oktobermammsen skriver. Vi har tvättat vårt och efter att ha använts i ca 1 år ser det fortfarande ut som nytt.
    finns ju olika märken så vi kanske valde olika? mitt är inte enfärgat
  • Busemma

Jag har handlat bland annat ett babygym och bärselen där, är super nöjd. Hade inte kunnat fått det billigare.

• oktobermammsen

billig är bärselen och säkert superbra, det man dock skall tänka på när det gäller ts så är det ju att om det är nåt problem med selen så kan hon inte bara åka tillbaka till gekås på 1 timme. och då tycker jag 400kr för en sele blir dyrt helt plötsligt men är bara min tanke. samma med amningspump och så.

• Busemma

jag har 30 mil till ullared. man kan skicka tillbaka den via posten om det inte skulle vara bra. Köpte den i nov och Liam kom i mars.

• oktobermammsen
    Busemma skrev 2009-06-06 21:26:58 följande:
    jag har 30 mil till ullared. man kan skicka tillbaka den via posten om det inte skulle vara bra.

det var nåt nytt för mig. bra med info!

skall kika på bärsele nästa gång jag är där. nån som vet om de genomgått nåt säkerhetstest och så? aldrig hört märket innan.
  • Ada Göteborg

kan bara varna för deras start-kit med kläder. Vet ej om de har dem fortfarande men de var helt värdelösa. Blev korta och väääääldigt breda efter första tvätten samt tappade resten av passformen.

• Busemma

Bärselen är ifrån ett känt märke Fisher price . Men vad för säkerhetstest den har gått igenom eller så vet jag inte. Men är hel nöjd med den.

• oktobermammsen
    Ada Göteborg skrev 2009-06-06 21:44:22 följande:
    kan bara varna för deras start-kit med kläder. Vet ej om de har dem fortfarande men de var helt värdelösa. Blev korta och väääääldigt breda efter första tvätten samt tappade resten av passformen.
    finns 3 olika klädesmärken där om jag fattat det rätt va? bästa är märket med giraff på då den håller formen enligt mig och det jag sett på sonen. och jepp startkittet finns, spanade in det idag men lade tillbaka det.
  • oktobermammsen
    Busemma skrev 2009-06-06 21:45:16 följande:
    Bärselen är ifrån ett känt märke Fisher price . Men vad för säkerhetstest den har gått igenom eller så vet jag inte. Men är hel nöjd med den.
    fanns 2 bärselar. fischer price såg jag men var ett annat märke också som jag aldrig hört talas om så därför började jag fundera på säkerheten och så.
  • Ada Göteborg
    oktobermammsen skrev 2009-06-06 21:46:01 följande:
    finns 3 olika klädesmärken där om jag fattat det rätt va? bästa är märket med giraff på då den håller formen enligt mig och det jag sett på sonen. och jepp startkittet finns, spanade in det idag men lade tillbaka det.
    Just det, det åller jag med om. Kläderna med giraff-märket var kanon. De har vi även sparat till lillebror som kommer snart...
Svar på tråden Bebissaker på Gekås/Ullared?