Förväntansfull0406 skrev 2009-06-07 18:25:31 följande:
jasså tycker du??? vad grundar du det på??? har jag sagt att allt fler FEL diagnostiseras?? nej det sa jag inte... snälla du det är för f`n vara 6 år sedan jag själv var tonåring, du själv då??? typ 20 år sedan eller?? jag har själv barn varav ett snart oxå har en diagnos, dock en neurotisk diagnos, jag kommer INTE ge honom medeciner som skadar hans hjärna, det finns andra metoder. Om jag dock skulle märka att han e en fara för sig själv eller andra. men hur vanligt är det?? Jag jobbar med ungdommar dessutom så du ska nog inte tala om för mig hur samhället ser ut....och som sagt, vem var tonåring sist??Återigen. Om min son/dotter inte kommer hem på utsatt tid, då e det bilen som får gå, tills min unge e hemma. Tro mig, jag var lååångt från en ängel när jag var tonåring, och ärligt talat, jag skötte tider mm men oooj var jag lurade mina päron. Och det e inte så långt kvar tills man sj e tonårs förälder.
Jisses vad arg du låter...
Vad kul för dej att du jobbar med ungdomar och vad skönt för dej att du inte har ADHD själv eller att ditt barn har det. Härligt.
Men vet du vad? Oavsett hur mycket ålder det skiljer på dej och mej, så är jag rikare på erfarenhet än dej. Jag har nämligen själv ADHD, och min 12 åring har det, och jag kan bara säga så här:
Du hade aldrig fixat det liv jag levt med min pojk, aldrig. Inte utan medicin. Jag har blivit slagen av min son, jag har fått samtal hem från skolan varje dag, i 2 år, att han rymt, och att han spottat och slagit sina lärare, hans skolkamrater vågade sej inte till skolan - dom var rädda för honom. Jag kan berätta mer, jag lovar dej - men jag tror inte att du vill förstå.
En sak tänker jag iallafall avsluta mitt inlägg med: om inte min pojk hade fått sin medicin - då hade han varit tvungen att bo på ett familjehem. Idag behöver han inte bo på familjehem, tack vare hans medicin. Och vi är många med samma erfarenhet.
Om du går in i den tråden jag länkade till ts, och säger likadant som du sagt till mej - då får du många ledsna och upprörda inlägg tillbaka - jag lovar dej.
Gå inte in i någon diskussion, när du inte har kunskap. Det räcker nämligen inte att bara jobba med dessa ungdomar - du bör helst leva med det oxå.