• Skumboll

    Vi Stockholmare som fick barn sept/okt 07 **DEL 8**

    Del 8!

    Tidigare trådar:
    DEL 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41973724.html
    DEL 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38934540.html
    DEL 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35924171.html
    DEL 4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33348000.html
    DEL 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30385439.html
    DEL 2: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27723594.html
    DEL 1: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24659989.html

    Andra trådar:
    BF: www.familjeliv.se/Forum-11-234/m25865878.html
    Blogg: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29430053.html
    Bild: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m40325233.html
    Fika: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m40214627.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-07 13:08
    Ny tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47057101.html

  • Svar på tråden Vi Stockholmare som fick barn sept/okt 07 **DEL 8**
  • Finbus

    Varför sover barn alltid så länge och så bra när man skall iväg och absolut vill att de skall vakna? För det mesta sover han middag i ca 45-60 min, nu är han sovit i över 2 h.

  • Tejja
    Finbus skrev 2009-06-07 12:49:17 följande:
    Varför sover barn alltid så länge och så bra när man skall iväg och absolut vill att de skall vakna? För det mesta sover han middag i ca 45-60 min, nu är han sovit i över 2 h.
    Ja, konstigt är det iallfall.
  • mammelimam

    Hej hej!

    Gjorde en nostalgitripp häromdagen, till vår vänta-bebis-tråd, kring september 2007!! Kan bara rekommendera. Shit va otroligt många inlägg vi fick till varje dag, kul och spännande läsning.

    Har vabbat idag, o igår, för Frans har vattkoppor. Det är lite knepigt att bestämma dock, för han har inte så många koppor (haft kanske 20 vätskefyllda) mest prickar, men ingen vårdcentral vill träffa oss.. Men det jag läst mig till och enl sjukvårdsupplysningen kan det skilja jättemycket mellan hur symptomen blir. Är det ngn mer som redan haft vattkoppor??

    Oroar mig något över hur det ska gå att lämna F på förskolan sen igen.. Har varit svårare lämningar ett par veckor tillbaka redan och nu är han väldigt mammakär. Någon som känner igen sig?

    Finbus - *kram till er, håller tummar*

  • Finbus

    septembermamma: efter jag kom hem från Danmark var Matti supermammig ett tag. Funkade inte alls att lämna honom. Så jag lät honom vara med mig hela tiden ett tag och nu har det gått bra att lämna igen, peppar peppar.

    Vet vad för det finns för teorier som stödjer "snabb lämning". Känns som det är något som tagits fram för att det passar de vuxna. Jag vill lämna Matti "långsamt". Om han är ledsen och kramig kan jag ju inte bara springa ifrån honom även om de lovar att han är glad igen två minuter senare. Men jag är ingen utbildad förskolepedagog eller barnpsykolog. 

  • Chrizzy

    hej
    nu jar jag hittat tråden. hur är det med er? nu är jag äntligen klar med skolan.... vad händer i sommar? nån som vill träffas kanske?

  • FL Lisa

    hej hej! Nu hittade jag också till den nya tråden. Är visst alltid typ en månad efter alla andra med att hitta rätt

    Hoppas allt är bra med er alla. Vi har det bara bra här uppe i Luleå. Jag jobbar dock hela sommaren men David och Alvin har 9 veckor sommarlov Alvin har dock just åkt på sin första magsjuka så de senaste dagarna har det varit rätt skönt att få smita iväg till jobbet och lämna sambon med nedkräkta sängkläder, soffklädslar osv


  • Tejja

    Hej alla! 


    Hoppas att ni har det bra i sommar-Sverige trots det inte alltför vackra vädret. åller tummarna för en varm augustimånad. 
    Nu är det inte långt kvar tills Neah ska börja dagis. Är det några andra som har dagisstart nu i augusti?
    Neah är galet rädd för djur förtillfället- samtidigt som hon fullkomligt älskar dem - men på håll. Vi var på en bondgårdsdjurpark och hon ville inte gå i närheten av ett enda djur. Till slut var hon tom rädd för att klappa katten. Vi som har två hemma.
    För övrigt börjar jag få en aning längtan till hem till Stockholm, efter att ha varit här i Dalarna sedan en vecka innan midsommar. Vi har förvisso varit en vecka på västkusten och natten till igår tillbringade vi i tält i skogen. Grillade och fiskade. Jättemysigt var det, men aningen hårt!
    Hoppas att det är bra med er alla som fortfarande är inne och läser här!
Svar på tråden Vi Stockholmare som fick barn sept/okt 07 **DEL 8**