• tebax

snälla hjälp! ang. torsk i munnen

Vår lille grabb på 6 månader har haft torsk ett tag oc vi har försökt med allt, mineralvatten till en början och när inte det hjälpte så fick vi Mycostatin utskrivet. Det hjälpte men efter 2 dagar när vi slutat med det så kom det tillbaka!

Varför?

Vad kan man göra nu?

• Svar på tråden snälla hjälp! ang. torsk i munnen
  • HOCHM

Om inte det har hjälpt så brukar BVC pensla med ett lila medel på torsken.
    Då blir man av med det.

• tebax
    HOCHM skrev 2009-06-07 09:40:50 följande:
    Om inte det har hjälpt så brukar BVC pensla med ett lila medel på torsken. Då blir man av med det.
    okej tack, ringer dom så fort dom öppnar imorgon =)
  • Pysselgalningen

vi hade en liknande sits, men vi gav upp och härdade ut o nu ammas det inte lika mycket å torsken ä borta.

• Mrs Mint Tea

Hej! Våran pojke hade problem med torsk i munnen när han var runt 3-4 månader, kämpade på med vischyvatten, gick inte. Sen fick vi rådet att blanda en dl vatten och ett krm bikarbonat och badda det i munnen på dom utsatta ställena ganska ofta. Efter ett tag försvann det faktiskt :) Lycka till!

• tebax
    Pysselgalningen skrev 2009-06-07 09:43:58 följande:
    vi hade en liknande sits, men vi gav upp och härdade ut o nu ammas det inte lika mycket å torsken ä borta.
    okej, men min son ammar inte utan äter välling :/
  • tebax

Mrs Mint Tea skrev 2009-06-07 09:45:22 följande:

Hej! Våran pojke hade problem med torsk i munnen när han var runt 3-4 månader, kämpade på med vischyvatten, gick inte. Sen fick vi rådet att blanda en dl vatten och ett krm bikarbonat och badda det i munnen på dom utsatta ställena ganska ofta. Efter ett tag försvann det faktiskt :) Lycka till!
    bikarbonat sa dom var samma som i mineralvatten , men allt är värt att prövas. TORSKEN SKA BORT! :)
  • kristall
    tebax skrev 2009-06-07 09:31:54 följande:
    Vår lille grabb på 6 månader har haft torsk ett tag oc vi har försökt med allt, mineralvatten till en början och när inte det hjälpte så fick vi Mycostatin utskrivet. Det hjälpte men efter 2 dagar när vi slutat med det så kom det tillbaka!Varför?Vad kan man göra nu?
    Det ska vara whichyvatten....inte mineralvatten,det blev vi tillsagda speciellt,det är något i whichyvattnet,som inte mineralvatten har...
    För vi gjorde samma fel & efter en tids anv av det försvann allt & hon fick en sked vid varje måltid,viktigt att det är före mat,inte efter.
    Så åk ni & köp det så ska du se att det kommer gå bort.
    Lycka till.....
  • tebax
    kristall skrev 2009-06-07 09:47:34 följande:
    Det ska vara whichyvatten....inte mineralvatten,det blev vi tillsagda speciellt,det är något i whichyvattnet,som inte mineralvatten har... För vi gjorde samma fel & efter en tids anv av det försvann allt & hon fick en sked vid varje måltid,viktigt att det är före mat,inte efter. Så åk ni & köp det så ska du se att det kommer gå bort. Lycka till.....
    tack!
  • Mrs Mint Tea
    tebax skrev 2009-06-07 09:46:49 följande:
    Mrs Mint Tea skrev 2009-06-07 09:45:22 följande: bikarbonat sa dom var samma som i mineralvatten , men allt är värt att prövas. TORSKEN SKA BORT! :)
    Ja det ska ju vara typ samma, men man kan ju blanda det lite starkare när man blandar själv. Alltid värt att pröva :)
  • Ejin
    kristall skrev 2009-06-07 09:47:34 följande:
    Det ska vara whichyvatten....inte mineralvatten,det blev vi tillsagda speciellt,det är något i whichyvattnet,som inte mineralvatten har...För vi gjorde samma fel & efter en tids anv av det försvann allt & hon fick en sked vid varje måltid,viktigt att det är före mat,inte efter.Så åk ni & köp det så ska du se att det kommer gå bort.Lycka till.....
    precis.... jag körde oxå med wichy vatten... o min tjej hade ett så grymt fett lager svamp... helt vidrigt.. de tog sej ett tag men vid varje blöjbyte penslade vi med en tops dag ut och dag in... jag tog en ny napp varje gång me som jag dessutom doppade i wichy... sen sammlade jag alla nappar och kokade vi dagens slut.. samma sak med flasknappar... så vi har 1000 nappar och flasknappar hemma nu men vad gör man inte... tillslut gav de sej... men vi fortsatte pensla lite endå för att förebygga...
Svar på tråden snälla hjälp! ang. torsk i munnen