• Anonym

Skaffa barn trots dålig ekonomi

Jag har läst en del trådar här på FL och även så har jag människor omkring mig som skaffar barn, trots att de har dålig ekonomi. Det jag inte riktigt kan förstå är varför man skaffar barn om man lever precis på gränsen varje månad.

Trodde man att bara för att man skaffar barn så löser sig allt? Fin tanke men så är det dags att vakna upp och titta sig omkring och se hur vårat samhälle ser ut!

• Svar på tråden Skaffa barn trots dålig ekonomi
  • Anonym

Men om ekonomin inte räcker till för ett barn, kan inte jag förstå varför man skaffar. Att försöka göra sin situation bättre innan tycker jag är det bästa.

• Anonym

Jag ångrar själv att jag inte skaffade barn tidigare utan väntade på att det skulle ordna sig med inkomsterna. I efterhand känns det idiotiskt att jag pausade mitt liv för ekonomins skull. Det hade löst sig, det är jag säker på!
    (Har ett barn idag och rätt bra ekonomi)

• Anonym
    Dr Mupp skrev 2009-06-07 21:25:56 följande:
    Hur mycket pengar behöver man ha får att ha råd med ett barn?
    Jag anser att man behöver så pass mycket att när föräldrarnas utgifter är betalda, ska det fortfarande finnas pengar över till barnet.
  • Anonym

Nej, det tror jag inte, men det finns familjer där föräldrarna inte har råd att köpa det mest nödvändiga som barnen behöver, utan måste då låna av kompisar och av familjen. Borde man inte ha tänkt på det innan man skaffade barn.

• Anonym

Det är precis så jag menar. För jag skulle aldrig kunna leva med den stress och oro, att inte veta om pengarna ska räcka månaden ut. Har man det redan knapert innan bebisen kommer, blir ju inte situationen bättre, utan snarare sämre.

• Anonym

Vi har relativt dålig ekonomi,. och 2 bvarn. ekonomin har sett ut så här i 5 år... vår älsta är 4 år. vi klarar oss. det är tufft. men vi har så mkt att kämpa för. vi har våra barn. dom har allt dom behöver. Får alla mål dom behöver om dagen, rena och hela kläder.

barna för att man har dålig ekonomi betyder det inte att man inte kan ge barn ett bra liv!!!

Svar på tråden Skaffa barn trots dålig ekonomi