• Solen73

Hur torkar ni era små tjejer vid blöjbyte?

Jag använder torra tvättlappar o vatten och torkar rent ordentligt även vid bara kiss. Anledningen till att jag frågar är att min tjej var hos barnvakt i helgen och nu är hon jätteröd i underlivet, innanför blygdläpparna och det verkar göra ont. Jag torkar alltid ordentligt på hela smulan men jag är rädd för att barnvakten inte gjort det och därför är hon så röd.
    Jag har för mig att jag läst nånstans att man inte ska hålla på och torka de innanför blygdläpparna om det inte är bajs förstås men så har vi alltid gjort.

Hur gör ni? Tycker så synd om lilla tjejen!

• Svar på tråden Hur torkar ni era små tjejer vid blöjbyte?
  • Solen73

ja, bajs blir det ju alltid innanför tycker jag. Men jag tycker ändå att det känns bättre och torka bort kisset med för annars ligger väl det och svider. Men nu är hon så röd och det har jag inte sett förut.

• Solen73

hon är 15 månader. Jag ska kolla med barnvakten. Det kan ju vara så att de använt bara blöta tvättlappar eller vatten och tvål. Tvål tvättar vi aldrig med.

• Solen73
    2barn88 skrev 2009-06-08 13:07:19 följande:
    tar mjuka tvättlappar och torkar bort kiss och bajs... men aldrig innanför...!Min 2 åring var oxå väldigt röd en gång innanför... ringde bvc och dem sa att hon hade blivit sexuellt utnyttjad ( eller kunde ha blivit) jag blev livrädd, fick en tid direkt iaf för o kolla... ( men doktorn sa att när barn som blir lite större så kan blöjan börja skaffa och då blir det rödare o irriterande innanför...Helvetes bvc som gav mig en sådan rädsla att jag inte våga lämna mitt barn till någon förän efter kontrollen.
    Ja det var ju verkligen klantigt gjort!
  • Solen73

har inte pratat med barnvakten än som är en nära släkting så jag tror ju inte de gjort nåt de inte borde dvs. sexuellt. Hon ser bättre ut.

Svar på tråden Hur torkar ni era små tjejer vid blöjbyte?