• Åttan

    Akademiska Sjukhuset - del 4

    tussilago 79 skrev 2009-06-28 15:18:31 följande:
    jeskan: Det är sant men man vill ju känna sig super gravid så när man testar är man redan hundra på att få pluss. Jag ska inte ge upp än. Gravid tills motsatsen bevisats . ruvardag 6 idag o igentligen inga symptom idag heller. Lite molvärk i natt annars inget.
    Jo jag förstår..  hellt klar.. så skulle jag med vilja känna när jag gör mitt FET..
    Börja om från början...
  • Åttan
    Abrakadabra skrev 2009-06-28 19:13:49 följande:
    Jag har mensvärk och blöder, sedan i fredags. Inga mängder, men progestoronet kan ju skjuta upp mensen så jag gisar att det är så det är. Inga bra odds i kombination med negativt test i fredags.Försöker att inte tänka och känna så mycket. Jobbigt att kliniken är stängd så att man inte kan prata med dem, hade varit skönt att bara ha en tid inbokad i augusti för att veta när man får komma dit.
    Ååå nej... var tråkigt gumman.. håller ändå tummarna för att det bara är kroppen som lurar dig...
    Börja om från början...
  • Åttan
    tussilago 79 skrev 2009-07-02 16:32:51 följande:
    Jaha, då var det kört igen. Började blöda massor igår, ruvardag 9. Tror det var samma dag som sist, vid IVFen. Det är min egentliga bim dag. Ja, kroppen är som en klocka som inte går att rubba. Inga fler i frysen så vi får börja om från början i höst..
    Nej vännen .. vad tråkigt å pissigt.. lider med dig.. en STOR kram.. {#lang_emotions_nalle}
    Börja om från början...
  • Åttan
    Abrakadabra skrev 2009-07-02 12:02:27 följande:
    Nu har jag testat igen, minus igen.Är det någon som vet om man måste använda de embryon man har i frysen först, eller om man kan gå direkt på en ny "full" behandling? Jag tyckte ju att själva behandlingen var en baggis och om jag skulle ha turen att bli gravid nästa gång så skulle det vara skönt att ha några i frysen till ev. framtida syskonförsök (känns nästan förmätet att tänka så långt, men man vill ju hoppas). Eftersom jag är 37 törs jag inte hoppas på att min äggkvalitet ser bra ut om några år även om den var bra nu (om man ska tro på bedömningen av de ägg som befruktades vid det försök som nu misslyckades).
    Jag tror att man får välja själv men jag är inte säker... hur många har du i frysen ? om du har fler så skulle jag nog testa mig på ett FET .. vissa har ju lyckast bättre på dem än på färsk försöken..
    Börja om från början...
  • Åttan
    Abrakadabra skrev 2009-07-03 11:15:28 följande:
    ->tussilago 79Beklagar ->Jeskan Jag har två i frysen. Jo, vissa har ju gjort många färskförsök utan att lyckas men får fullträff på varje frysförsök, så vem vet. Kanske är det bättre att gå direkt på FET. Får väl se vad de säger. Hade varit skönt att ha en tid inbokad redan nu, men de verkar ju inte ha några direkta köer även om det säkert kan bli tjockare än vanligt direkt när de öppnar efter sommaruppehållet.
    Vi har ju oxå 2 i frysen å vi fick iofs inte ens frågan om vi ville göra ett nytt färskförsök utan dem antog väl att vi ville göra FET å jag tänker som så att det kanske fungerar bättre utan några tillsatta hormoner i kroppen... nu vet jag ju inte vad det är för "problem" som ni har.. men för oss är det ju sambons simmare som inte riktigt vill vara med.. det är därför jag tänker som jag gör..
    Nu när man är inne i svängen så tror jag inte att du behöver oroa dig för några köer.. det är inte nått som jag har upplevt iallafall..
    Börja om från början...
  • Åttan

    Hej! talar om mitt i natta att jagfortfarande är kvar....

    Har semester nu igen, kom hem igår efter att ha varit uppe i Skelleftå en snabbis på Crosskart SM, Johan en nära kompis till sambon kör det å sambon meckar åt och honom så det var jag , Johans tjej, en annan kill kompis å två barn på 6 respetive 7 år som får upp, vi åkte i tisdags å kom hem igår.. bara 70 mil enkel resa.. Det gick bra iallafall å kul var det!! Nu är vi hemma en liten stund, på söndag så åker vi ner till Göteborg å blir där tills på onsdag...

    Annars så väntar jag på BIM.. får se hur det går.. antar att det går som det brukar men man vet ju inte..

  • Åttan

    Hej hej... nu e jag tillbaka igen.. har haft en välförtjänt semester där mycket hände å jag passade även på att ta en lite semester från FL.. kan nog behövas ibland..

    Går å väntar på att det ska bli måndag så att PRC öppnar upp för oss som ska göra FET... å hoppas att min ägglossning inte kommer innan dess...

  • Åttan
    Abrakadabra skrev 2009-08-11 13:46:29 följande:
    Har du pratat med dem? Kan vara bra att stämma av eftersom det är rätt hårt tryck från alla som väntat på att de ska öppna efter sommarstängningen.Håller tummen för att ägglossningen inte kommer för tidigt
    Hur menar du då? menar du om jag ´kommer att "få plats" nästa vecka om jag får min äl då?
  • Åttan
    Abrakadabra skrev 2009-08-11 13:56:43 följande:
    Jo, jag tror nog att de ordnar så att du får plats men det är nog bra för dem att kunna bedöma hur många som eventuellt kommer in för FET. De har ju vissa "extraläkare" som kommer in om de har mycket att göra eller om någon av deras ordinarie är sjuk. Kanske försöker de kalla in någon sådan om de märker att det kommer att bli tjyvtjockt. Hur som helst ska man ju ringa dem när man får utslag på ägglossningstesterna, så du kan säkert vänta till dess om du föredrar det.
    Japp.. det är nog så jag kommer att göra för jag frågade innan semesterstängningen hur jag skulle göra å precis så sa dem att jag skulle vänta tills jag fått utslag..
Svar på tråden Akademiska Sjukhuset - del 4