• Mickan21

Vad har ni för babyfiltar?

Hej.

Jag har sånna problem med att hitta baby filtar som jag vill ha.
    Helst vill jag ha i bomull eller annat mjukt material.
    Men sen finns det ju hur mycket fleece filtar som helst, använder ni fleece?
    Undrar om dom blir för varma eller inte känns tillräckligt mjuka för barnet?

• Svar på tråden Vad har ni för babyfiltar?
  • Garderobshylla

Jag har en yllefilt jag virkat, den hade jag underst i mjukliften, sen har jag en fleecfilt som jag sytt själv som hon hade virat om sig i mjukliften i vintras. Nu har jag en maskinstickad bomullsfilt från ikea som jag använder i vagnen.
    Annars använder vi inte ofta filtar till henne.

• Johanna 76

finns fina i bomull på lindex och kappahl....jag har en liten fleece som jag har i vagnen lr babyskyddet när det är kyligt och en i bomull som används mest hemma...

• Alexi

Vi har både gosiga i fleece, släta i bomull och gallerfiltar, de är bra i olika sammanhang och olika temperaturer.

• LindaSundberg

Samma här.

Alexi skrev 2009-06-08 19:14:16 följande:
    Vi har både gosiga i fleece, släta i bomull och gallerfiltar, de är bra i olika sammanhang och olika temperaturer.
  • Heather

Vi köpte tunna flanelliga (luddig bomull) filtar för att ha till diverse olika saker. Bra/mjukt på skötbordet/madrassen, bra/praktisk att slänga över axeln när bebben ska rapas, toppen att ha med sig och lägga över bebben när man ammar ute + att de så klart fungerade som en lätt filt/täcke också... Köptes på nån Babyproffsen butik om jag minns rätt.

Av svärföräldrarna fick vi en kanonfin gallerfilt (tror jag dom heter) i bomull som lillan forfarande använder som sommartäcke.

Till sonen köpte vi en filt på Polarn o pyret med som var tvåsidig men nån mjukfrotté på ena sidan och slätt bomullstyg på andra...också toppebra och fin i vagnen/bilstolen.

Fleecefiltar är mjuka men väldigt varma och mina barn har varit varma nog av sig själva.

ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • Mickan21
    Heather skrev 2009-06-08 19:15:46 följande:
    Vi köpte tunna flanelliga (luddig bomull) filtar för att ha till diverse olika saker. Bra/mjukt på skötbordet/madrassen, bra/praktisk att slänga över axeln när bebben ska rapas, toppen att ha med sig och lägga över bebben när man ammar ute + att de så klart fungerade som en lätt filt/täcke också... Köptes på nån Babyproffsen butik om jag minns rätt.Av svärföräldrarna fick vi en kanonfin gallerfilt (tror jag dom heter) i bomull som lillan forfarande använder som sommartäcke. Till sonen köpte vi en filt på Polarn o pyret med som var tvåsidig men nån mjukfrotté på ena sidan och slätt bomullstyg på andra...också toppebra och fin i vagnen/bilstolen.Fleecefiltar är mjuka men väldigt varma och mina barn har varit varma nog av sig själva.
    Ja jag tänker på det ifall bebisen är varm av sig själv så kanske det blir för varmt med fleece, sån flanell filt du menar har jag en och hade gärna haft fler om jag bara hade hittat några i skapligt pris, dom jag hittar ligger på 300-400kr.

Ska leta efter bomullsfiltar då på lindex, polarn och pyret och kappahl!=)
  • LindaSundberg

Du ska inte iväg till Gekås snart då? Där har de många bra och olika filtar.

• saris2008

Vi har 2 st från villervalla, en tjockare från laban som är så mysig, sen några från både lindex, hm och andra som jag inte vet vad det är för märke på.

• Mickan21
    LindaSundberg skrev 2009-06-08 19:22:54 följande:
    Du ska inte iväg till Gekås snart då? Där har de många bra och olika filtar.
    jo jag skulle gärna åka dit men vet inte om vi har råd att ligga och åka men vi får se framöver=)
  • Angeel

Finns jätte mjuka o lena på babyproffsen och i fina färger. :)

• Maloma

Hej
    Vi har en underbart mjuk babyfilt från USA, den är tyvärr inte i bommull men underbart mjuk. Sedan har vi olika varianter av flanellfiltar (endel flera babygenerationer gamla och vältvättade) och bommullsfiltar, även dom vältvättade så de är tjocka och goa.
    Anväder filt istället för täcke på vår son på natten, han blir så varm med täcke (han är 7 mån).
    HAr inte köpt en enda filt så jag kan tyvärr inte rekomendera någon....

• LindaSundberg

På natten rekomenderar jag ett tomt påslakan som täcke, eller om det är lite kyligare på nätterna en filt.

Svar på tråden Vad har ni för babyfiltar?