Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

Atarax till småbarn

Ja, det har jag hört talas om. Dock inte pa ett sant litet barn, men det förekommer säkert.

• siamusen

Linda Famillia skrev 2009-06-09 00:44:03 följande:

i vilket sammanhang använder man det?
    SÖmnsvarigheter och ADHD vad jag vet. Finns kanske andra anledningar ockksa.
  • siamusen

Linda Famillia skrev 2009-06-09 00:55:17 följande:

jo jag borde ha frågat, men d va kalas o mamman pratar inte engelska eller svenska o pappan va inte där så kändes inte som jag kunde fråga någon annan att förklara för mig..nej flickan är inge fel på, hur underbar som helst, är ofta själv med henne med min kille som är gudfar.. tänkte bara om det va nån här inne som använt det eller vet va det används för..innan man frågar nåt.. ja det kanske är fegt,. men om någon skulle frågat mig o jag trodde det va bra för mitt barn skulle jag nog känna mig ganska stött, iaf om inte personen har nån beläggning för det den skriver.inte för att jag vill va elak eller så utan för att jag blev bekymrad, vi är nämligen i Kap verde där mediciner skrivs ut hur som helst, du kan gå in på apoteket o säga vad du vill ha för mediciner utan någon som helst grund, för dom bryr sig inte.
    Min son blev erbjuden det mot sina sömnbesvär. Barnet kanske sover dåligt?
  • siamusen

Linda Famillia skrev 2009-06-09 01:08:35 följande:

hej tack för era svar.. ska söka lite vidare om det...ja här kan man ju gå in o säga att man vill ha narkotikaklassade (i sverige) preparat hur som helst, o vem vet, mamman kanske vet vad hon gör.. tänkte bara jag skulle försöka se va det används för innan man frågar.. eller säger något..men här kan dom använda helt vridna mediciner pga "någon annan sa att detta va bra" ja flickan kanske sover dåligt, men hon verkade väldigt trött o nästan somnade i mitt knä innnan hon kom o tog bort henne för att ge henne medicinen..jag blev bara orolig som sagt eftersom jag själv tagit det, o jag FICK klåda av det om inte annat..Nu tar jag ingenting då jag är gravid o vi väntar :)god natt på er alla, klockan är bara 22 här men jag är helt slut!
    Natti

Fraga pappan nâsta gang sa slipper du kanske oroa dig
Svar på tråden Atarax till småbarn