Inlägg från: Vaniljkyss |Visa alla inlägg
  • Vaniljkyss

Vi som väntar "tvåan" i augusti - del 2

Hej hej!

Väntar 2:an 17e eller 19e augusti (beroende på vilket UL man lyssnar på). Har en son som är född 1 okt 2006.

Denna graviditet har varit helt annorlunda mot den förra. Förra gången hade jag inga "besvär" alls men denna gång har jag foglossning, (värsta) halsbrännan och fötter som krampar på nätterna. Sover dåligt och vaknar ofta på nätterna... Ja ja vissa har det värre Det är bara att bita ihop ett litet tag till - det är ju väl värt det.

Vet inte om det är en tjej eller kille men har alltid "vetat om" att jag ska få 2 pojkar så jag gissar på en pojke till. Spelar absolut ingen roll. Ska bli så roligt att få en liten ljuvlig bebis och sonen längtar efter att bli storebror och pussar magen varje dag

• Vaniljkyss

Maria Machin,

Har också VARMT så det är svårt att sova. Igår kväll åskade det dock rejält samt att det kom en rejäl regnskur. Efter det var luften sval och fräsch. Jag sov SÅÅÅÅÅ mycket bättre (förutom 2 toalettbesök, kasta av sig täcke, ta på sig täcke, lägga kudde mellan knäna) än natten innan

På fredag ska jag till BM och se hur den lill* ligger. Går in i vecka 34 imorgon. Fyller år idag - livet är härligt!

• Vaniljkyss

Det gäller att prioritera bland alla "måsten" nu... Man gör det man hinner helt enkelt Känner att vila/sova ligger högt uppe på min lista!

Puzz: TACK!!! jag blir 27... nej vänta...38 år Lycka till på UL - ser fram emot fredag när det blir min tur. Mer spännande nu mot slutet tycker jag!

• Vaniljkyss

cizzon - ja men du får ju snart träffa din lilla plutt på riktigt! så mycket bättre

• Vaniljkyss

cisson: Jag känner likadant!

Jhemil: Bir också helt matt av värmen. På kvällarna efter jobbet blir det inte mycket gjort...

tezzi152: Tack

• Vaniljkyss

Var hos BM imorse och är i v. 34 (33+1). Barnet låg med huvudet nedåt och jag visste nästan det då h*n bökade runt som 17 i onsdags och rumpa & sparkar har flyttats från sidan där de var tidigare. BM sa också att bebis låg ganska långt ned men huvudet var ruckbart (tur eftersom det är 6 v. kvar

Jag har dock ingen aning om vad bebis väger och har inget UL inplanerat. Får alla ni UL på slutet??? Här mäter de "bara" SF-måttet vid varje besök... Där följer bebis kurvan även om det var ett litet tillväxtskutt förra gången jag var där...

• Vaniljkyss

Vi har berättat om bebisen och förklarat så mycket det går. Köpte en bok om att få syskon "Egon ska bli storebror" eller något sådant... Den passar för oss. Vi pratar lite om hur saker och ting kommer att bli annorlunda när bebisen kommer och sonen är redan mäkta stolt över bebis i magen... Han pussar magen varje morgon och kväll

• Vaniljkyss

Jag har börjat att packa men hittar inte tråden med listan som jag tänkt "följa". Jag är alldeles för vimsig för att komma ihåg något nu... HELT gravidvirrig känns det som

Någon som har en bra lista eller bra länk till lista för vad man kan packa i BB-väskan?

• Vaniljkyss

oj oj oj va' spännande... jag tycker som om det är på G för en hel del av er! fortsätt att uppdatera pleeeeeez

• Vaniljkyss

Jag är i vecka 35 (34 + 3) så jag får nog snällt vänta ett tag till. INGA känningar alls. Små små förvärkar då & då och krämpor som foglossning och halsbränna... Annars intet nytt på bebbefronten Det är ok, lite tidigt än... Med 1an gick vattnet på dagen för beräknat BF så vi får väl se denna gången

• Vaniljkyss

Jag bor i v:a götaland och ska föda på SÄS i Borås.

• Vaniljkyss

Hej på er! Inget nytt här... inga mer förvärkar och foglossningen är mycket bättre efter det att jag gick på semester. Är nu i v. 36 och räknar nedåt. Det viktigaste i BB-väskan är packat då vi reser runt lite men den är inte helt färdig. Har fortfarande halsbränna från hell men äter lite tabletter när det är som värst så man får sova iaf. Fast det är klart, man är ju iaf uppe och kissar en miljon gånger varje natt så det jämnar ju ut sig Hälften av bebiskläderna är tvättade och jag gör resten idag. Mysigt...

• Vaniljkyss

ps. bf listan är stängd men jag är beräknad 19e augusti (eller 17e om man lyssnar på rutin-UL i v. 18).

• Vaniljkyss

var hos BM idag och bebisen är iaf fixerad. hade ingen hormonrand med första och fick en son. ingen hormonrand denna gång heller och vet inte vad/vem jag väntar vi har ca 35 min till BB så jag är lite orolig att vi ska hinna i tid... tänker mer på att sambon ska hem (om han inte är hemma) och att sonen ska till farmor eller moster...

• Vaniljkyss

jag upptäckte just att jag har en svag hormonrand på hela magen... hade som sagt ingen förra gången och trodde inte jag hade någon nu heller men ser som sagt en svag (mörkare) pigmentrand... oj - kanske är en liten flicka denna gången?!?

Svar på tråden Vi som väntar "tvåan" i augusti - del 2