• Anonym (csn-skuld)

CSN-skuld hos kronofogden

Om man har väldigt mycket csn-skuld hos kronofogden, men lyckas betala den, får man då ta csn-lån igen? Nästan hela mitt lån har hamnat där men jag vill läsa igen, tänker göra allt för att betala av på min skuld. Men får jag verkligen ta lån igen när allt är betalt?

• Svar på tråden CSN-skuld hos kronofogden
  • Anonym (csn-skuld)

Ingen?

• prinsesstårtan

Man kan ju hoppas på att du inte får det men med tanke på att det är statligt så skulle det inte förvåna mig.

• Anonym (csn-skuld)

Varför hoppas på att jag INTE får det? Jag pratar såklart om när jag BETALAT AV min skuld. Jag har hamnat i en dum sits, men om jag gör allt för att leva snålt och klara mig ur denna sits, ska jag då inte få utbilda mig och kunna få ett bra jobb och få bra ekonomi för en gångs skull? Jag vill ju ordna upp mitt liv! Mitt lån som hamnat hos kronofogden är 1 års lån.

• Anonym (csn-skuld)
    tillit71 skrev 2009-06-09 11:09:32 följande:
    När skulden är slutbetald får du ansöka om nya csn lån
    Tack så mycket!!!
    För det finns ingen chans när den inte är betald antar jag? Har givetvis tänkt betala först.
    Spelar pricken någon roll då?
  • tillit71

Till mej sa dom att pricken inte berör dom.
    Att jag först får söka till nästa termin eftersom jag sitter nu o betalar 1550 kr / månad året ut till dom. Kfm skulden jag hade har jag betalat men jag får inga lån hos dom eftersom jag har denna skuld kvar...

• prinsesstårtan

Anonym (csn-skuld) skrev 2009-06-09 11:07:07 följande:

Varför hoppas på att jag INTE får det? Jag pratar såklart om när jag BETALAT AV min skuld. Jag har hamnat i en dum sits, men om jag gör allt för att leva snålt och klara mig ur denna sits, ska jag då inte få utbilda mig och kunna få ett bra jobb och få bra ekonomi för en gångs skull? Jag vill ju ordna upp mitt liv! Mitt lån som hamnat hos kronofogden är 1 års lån.
  • prinsesstårtan
    prinsesstårtan skrev 2009-06-09 11:15:55 följande:
    Därför att jag tycker att man har förbrukat sin chans till att på skattebetalarnas bekostnad få låna pengar till studier när man låter det gå till kronofogden. om du inte betalade av förra gången varför skulle du göra det nu?
  • Anonym (?)
    prinsesstårtan skrev 2009-06-09 11:02:44 följande:
    Man kan ju hoppas på att du inte får det men med tanke på att det är statligt så skulle det inte förvåna mig.
    Instämmer! Varför ska du få låna mer när du redan har misskött dig en gång!?
  • Anonym
    prinsesstårtan skrev 2009-06-09 11:17:14 följande:
    Därför att jag tycker att man har förbrukat sin chans till att på skattebetalarnas bekostnad få låna pengar till studier när man låter det gå till kronofogden. om du inte betalade av förra gången varför skulle du göra det nu?
    Håller med.
Svar på tråden CSN-skuld hos kronofogden