Anonym (csn-skuld) skrev 2009-06-09 11:21:47 följande:
För att jag gick en dum utbildning och inte fick jobb, nästa gång ska jag givetvis gå en smart utbilding och få ett bra jobb med lön. Anledningen till att jag inte kunde betala mitt lån var att jag var arbetslös helt utan inkomst. Sen började bollen rulla och den rullade tyvärr för snabbt...När jag betalat av alla mina skulder + ränta så har jag betalat tillbaka mycket mer än vad jag lånade från början, tänkt på det?Ska man inte få en ny chans? Jag är inte "sådan" egentligen, trodde aldrig att jag skulle hamna i denna sits! Jag har ont i magen varje dag pga mina skulder! Skäms och mår fruktansvärt. Men om jag inte pluggar kommer jag aldrig få ett bra liv, jag får ju bara "skitjobb". Läser jag och får ett bra jobb kommer jag vara med i "matchen" igen och aldrig någonsin skaffa mig skulder igen!
Men du tyckte förmodligen inte att din förra utbildning var dum då. det kanske du tycker om den här med när du inte får något jobb och kan betala igen....
Å den räntan du har betalat täcker inte den kostnaden som det kostar staten att ligga ute med dina pengar.
Men som dom sagt nu så får du ju låna så gör det.