Inlägg från: Bellimamma |Visa alla inlägg
  • Bellimamma

Vi med blödarsjuka barn 8

Hej på er
    Hoppas att ni kanske kan hjälpa mig lite. Jag har en trombocytfunktionsdefekt med förlängd blödningstid. Jag är gravid i v 12 och hade hoppats på att få göra moderkaksprov pga ålder. Min vanliga mvc sa att det inte är möjligt med min blödningstid utan att det måste bli fostervattenprov. Jag känner bara att det är så himla sent i graviditeten det tas... Min undran nu är om det finns någon här som har gjort mkp trots trassel med blödningstider, koagulation etc? Hur löstes det i så fall. Min tanke var att om jag medicinerar med cyklokapron innan, får en normal blödningstid innan så skulle väl inte risken vara stor att någon inträffar. Väntar också på att läkare från koagulation ska ringa under dagen...

• Bellimamma

Ja, de suckade djupt och sa att många läkare har ingen koll... De bad mig komma för att börja med en aktuell blödningstid. Som var normal/precis på håret, men dock. Hon skrev ett remissvar till de som ska göra testet och sa att jag ska behandlas som vem som helst. Sen tyckte hon att jag mellan henne och mig kunde äta cyklo före och några dagar efter som en säkerhetsåtgärd. Fick en tid 2:a juli på hs men ska ringa sös när deras telefontid startar för att se om de har en tidigare tid. (åker till Italein den 3:e enligt planerna just nu, men om provet tas den 2:a väntar jag nog några dagar.)
    Tack för ditt svar

Svar på tråden Vi med blödarsjuka barn 8