Inlägg från: SkruttenåSkruttan |Visa alla inlägg
  • SkruttenåSkruttan

Vi med blödarsjuka barn 8

Hej alla!!
    Har oxå hittat hit nu!!

Va på kougalationsmot. i förra veckan! Fick prata med en läkare en sköterska och en man från genetiken, de va skönt att kunna ställa lite frågor som jag faktiskt fick svar på direkt!!
    Skall återkomma dit när jag är gravid... Tror tyvärr att jag är lite "skendräcktig"
    just för tillfället........
    Dax att nana sängen, barnen vaknar tidigt!

• SkruttenåSkruttan

Hej hej!!

Är fortfarande inte gravid än....

Men de blir ju inte lika mycket tid för "övriga aktiviteter" när man har 2 små barn...
    Fast de är stora nu.. Sebastian är snart 5 år och Felicia blir 3 i oktober.

men denna gången kommer de bli utredning på Östra spc..... i Göteborg.
    Tror att de kommer bli blodprov en bit in i graviditeten för att kolla faktorhallt.

Om man får cyklo... vad de nu hette och faktor VIII ökar inte de risken för propp?? Nu kanske vi inte direkt ligger i riskzonen för de men ändå?? mitt normalvärde ligger på 49% bara undrar om någon vet??

Med 2 barnet blödde ja nästan inget...

åååååååå de är så svårt att få ner de i skrift de man tänker på...............

Allt är förberätt.. väntar bara på + Längtar så..........
    Har kanonsuport från kougalationsmot. på Shalgrenska i Göteborg!

• SkruttenåSkruttan

Tänker ringa på måndag och höra om de fått remissen. Ska även förklara läget lite, vet inte om sonens läkare kommer att ge en riktig bild av det hela eftersom hon har upprepande gånger under de senaste 4-5 åren sagt att jag ska sluta oroa mig och bara acceptera att det ska växa bort... Så hon har inte blivit så bra uppdaterad på hur läget är nu.

Kan ju bara säga att om du inte redan har pratat med dem på koug... på Sahlgrenska så tycker i varjefall jag att de är jätte trevliga och kunniga på sitt område... Aldrig några problem när vi kommer med "knäppa" frågor!!

• SkruttenåSkruttan

Första halvan av de ja skrev va ju tänkt att vara ett citat från "littlemum" men klantig som ja är lyckades ja med något!!

Svar på tråden Vi med blödarsjuka barn 8