• 2babiesmom

mitt hår växer inte!!

Varför växer inte mitt hår? Jag gör ju ALLT för att det ska växa...
    Är typ axellångt nu, lika långt som när jag klippte mig för urlänge sen.
    Nu vill jag ha långt hår igen men det vägrar växa...

Jag käkar hårkontroll sen 1 månad, dricker en hutt Aloe Vera varje kväll, äter frukt och grönt och övrigt nyttigt, dricker mycket vätska, masserar hårbotten när jag tvättar håret som jag inte gör för ofta...
    Kör inpackning 2 ggr/ v, kammar inte håret när det är blött, använder inte värmeredskap så som hårblås/plattång mer än ett par ggr per år....

Jag har inga kluvna toppar alls, håret ser väldigt friskt ut (inte undra på det!) men det VÄXER INTE

• Svar på tråden mitt hår växer inte!!
  • ieplp

Jag känner att jag har samma problem!
    Det v ä x e r inte.

Jag har oftast de senaste åren haft olika typer av pagefrisyrer men har nu gett mig dän på att spara ut det.
    Det känns som att det inte kommer längre än till axlarna.

Jag toppar det ytterst lite ungefär var tredje månad för att håret hela tiden ska hållas fräscht.
    Folk runt omkring mig har hår som bara växer och växer och växer. Men mitt står still.
    Kanske ligger det lite psykiskt också eftersom man hela tiden tänker att det ska växa ;)

Men jag förstår helt och hållet ditt problem.
    Jag längtar verkligen efter långt hår.

Ett annat problem jag har är att jag fick jättelockigt hår efter min graviditet så det är ju också en ny omställning att handskas med ;)

Vi måste hålla ut!
    Ett hår måste väl bli längre än axlarna, det kan väl inte ta stopp där?

LYCKA TILL!

• sär skriven

Prova att äta Silica och/eller biotin!

• Garageänkan

Alla kan inte få långt hår. Det är individuellt hur lång väx-cykel hårstrået sitter kvar innan det lossnar från hårsäcken.

• ieplp

Men jag har ju alltid haft långt hår som liten.
    Kan det ändras med åren?

Kan håret få för sig att inte växa mer på äldre dar? ;)

• Trill

Just axellångt kan vara lite knivigt. Håret ligger ofta och nöter mot axlarna vilket gör att det slits ner i topparna trots att det fortfarande växer vid roten.

Om ditt hår har den längden just nu att det vilar mot toppen på axlarna kan du testa att fästa upp det i en snodd. (Vanlig hästsvans så de flesta hårtopparna ligger fria istället för att nöta mot axlarna)

Lycka till!

• 2babiesmom

jag har också alltid haft långt hår...
    har det oftast uppsatt, det nöts inget... har som sagt inga kluvna toppar

• Trill

Du går inte på någon bantningsdiet eller så? Det kan göra att hårväxten avstannar... energin går till viktigare saker.

• Garageänkan

Säkert kan det det men, olika saker som hormoner osv ändrar ju också på hårets kvalitet och livscykel.
    Om man är gravid tex tappar man ju i princip inget hår alls mot 100 strån om dagen i vanliga fall. Sen brukar alla dessa hår falla av i en samlad trupp och täppa igen golvbrunnen och kudden ser ut som chewbacca på morgonen
    Fast det är ju bara nya friska hårstrån som är på vägg upp och rensar bort de gamla som kroppen hållt kvar eftersom kroppen får för sig att knipa åt alla energi den kan.

Det är ett bra tips att ha håret i fläta om natten och tofs om dagen om man har axellångt hår, då slits det inte så mycket samt ha kudde med siden eller satin.

• vänat
    ieplp skrev 2009-06-10 11:24:51 följande:
    Men jag har ju alltid haft långt hår som liten.Kan det ändras med åren?Kan håret få för sig att inte växa mer på äldre dar? ;)
    ja de kan v'äxla med åer tyvärre vet at när mit hår når axel längde händer inget på flera månder kan ta typ ett år eller mer inan de växer och blir längre än axel långt.
    och som yngre växte mitt hår som ogräs.
  • 2babiesmom

Trill: hm... jag bantar... kan det vara det som gör det????? gick på nutrilett ett tag men har börjat äta riktigt nu efter viktnedgången.

Svar på tråden mitt hår växer inte!!