• 2babiesmom

mitt hår växer inte!!

Varför växer inte mitt hår? Jag gör ju ALLT för att det ska växa...
    Är typ axellångt nu, lika långt som när jag klippte mig för urlänge sen.
    Nu vill jag ha långt hår igen men det vägrar växa...

Jag käkar hårkontroll sen 1 månad, dricker en hutt Aloe Vera varje kväll, äter frukt och grönt och övrigt nyttigt, dricker mycket vätska, masserar hårbotten när jag tvättar håret som jag inte gör för ofta...
    Kör inpackning 2 ggr/ v, kammar inte håret när det är blött, använder inte värmeredskap så som hårblås/plattång mer än ett par ggr per år....

Jag har inga kluvna toppar alls, håret ser väldigt friskt ut (inte undra på det!) men det VÄXER INTE

• Svar på tråden mitt hår växer inte!!
  • vänat
    2babiesmom skrev 2009-06-10 14:29:12 följande:
    Trill: hm... jag bantar... kan det vara det som gör det????? gick på nutrilett ett tag men har börjat äta riktigt nu efter viktnedgången.
    Nutrelt kan ju göra så hået slutar växa men också att man tappar men hår. detta då man får i sig lite näring.
  • PrettyGirl

Hår brukar växa då hårsäckarnas blodcirkulation stimuleras, via massage av hårbotten. Jag tvättar mitt hår med endast balsam och masserar det länge varje tvätt. Mitt hår har växt väldigt mycket sedan i Januari! Jag har fått tjockare hår med fler hårstrån som uppkommmit och har börjat växa.

• NoMatter
    Trill skrev 2009-06-10 12:13:35 följande:
    Just axellångt kan vara lite knivigt. Håret ligger ofta och nöter mot axlarna vilket gör att det slits ner i topparna trots att det fortfarande växer vid roten. Om ditt hår har den längden just nu att det vilar mot toppen på axlarna kan du testa att fästa upp det i en snodd. (Vanlig hästsvans så de flesta hårtopparna ligger fria istället för att nöta mot axlarna) Lycka till!
    Mycket bra tips eller så flätar man det så att topparna inte skaver. När håret är i den längden så skaver håret mot kläder och går av. Har testat detta med stor framgång. Idag har jag hår till midjan (eller iaf där midjan borde ha varit. ).
    Anledningen till att kvinnor har två par läppar; Det ena paret är för att slänga käft, det andra för att ställa allt till rätta.
  • 2babiesmom

Har som sagt håret uppsatt mesta tiden.. men kanske snodden skavar på det istället..

• Garageänkan
    2babiesmom skrev 2009-06-10 15:46:38 följande:
    Har som sagt håret uppsatt mesta tiden.. men kanske snodden skavar på det istället..
    Man ska undvika snoddar som har metallspännen och så är det bra att variera med tex en hårklämma eller så.
  • ieplp

Bra tips!
    Ska börja sätta upp håret mer och helt enkelt ha tålamod :)

• vänat

Jag vet inte om jag är ensam om de mycn jag tyckermit hår växer bättre under sommar månderna än under övriga året?

Någon som har de lika dant eller är de enbart inbillinig från min sida?

• Trill

Mitt hår växer också fortare under våren/sommaren.

Jag gissar på bättre näring. Mer vitaminer och spårämnen från färska svenska grönsaker samt D-vitamin från solen.

• vänat
    Trill skrev 2009-06-11 12:28:51 följande:
    Mitt hår växer också fortare under våren/sommaren.Jag gissar på bättre näring. Mer vitaminer och spårämnen från färska svenska grönsaker samt D-vitamin från solen.
    Ok som jag själv också gissade men trode först jag var/är ensam om har ett hår som växer bättre under sommaren.
  • Smultron ett
    2babiesmom skrev 2009-06-10 14:29:12 följande:
    Trill: hm... jag bantar... kan det vara det som gör det????? gick på nutrilett ett tag men har börjat äta riktigt nu efter viktnedgången.
    Min kompis gick på nutrilett, och tappade håret och det blev jätte jätteslitet. hon fick klippa av halva längden.

SLuta med nutrilett så kommer håret tillbaka.
Svar på tråden mitt hår växer inte!!