• 2babiesmom

mitt hår växer inte!!

Varför växer inte mitt hår? Jag gör ju ALLT för att det ska växa...
    Är typ axellångt nu, lika långt som när jag klippte mig för urlänge sen.
    Nu vill jag ha långt hår igen men det vägrar växa...

Jag käkar hårkontroll sen 1 månad, dricker en hutt Aloe Vera varje kväll, äter frukt och grönt och övrigt nyttigt, dricker mycket vätska, masserar hårbotten när jag tvättar håret som jag inte gör för ofta...
    Kör inpackning 2 ggr/ v, kammar inte håret när det är blött, använder inte värmeredskap så som hårblås/plattång mer än ett par ggr per år....

Jag har inga kluvna toppar alls, håret ser väldigt friskt ut (inte undra på det!) men det VÄXER INTE

• Svar på tråden mitt hår växer inte!!
  • straw2008
    Smulan87 skrev 2009-06-12 21:47:35 följande:
    man måste klippa topparna varannan var tredje månad för att håret ska växa har de flesta salongerna informet mig om, om man vill att d ska vöäxa bättre. och på mig har de gjor skillnad
    Topparna har inget att göra med rötterna o det är i rötterna håret växer.

Håret blir kortare o kortare om du klipper dig var annan månad, i alal fall skulle inte mitt hinna växa ut alls då.

När jag spar till långt tar jag hand om håret så gott det går s¨å jag SLIPPER klippa mig annars blir det ju liksom aldrig långt....
  • straw2008

Prinsessan Leia skrev 2009-06-15 10:39:49 följande:

mitt hår har sedan jag började kapa av det riktigt kort ngr ggr kommit igångoch växa Rikligt, oavsett om jag haft depr. lr icke
    Men att du klipper dig har inget att göra med hårrötterna... kanske att du upplever det så men hur kan en klippt topp (död materia) påverka en växande rot i andra änden ?
  • straw2008

Prinsessan Leia skrev 2009-06-15 10:45:22 följande:

säg det men förr växte mitt hår Sååå sakta. Va även jätte tunt nu är mitt hår jätte fylligt och växer ut på nolltid
    Håret kan ju bli mer slitet för att det är långt, man kommer åt att dra i det mer liksom.

Jag har inga som helst problem att förstå att sen du klippte dig har du fått bättre hårkvalite, klipper man bort det dåliga blir det ju fint kvar :O)

Men det kan inte växa fortare av att man klipper det.
  • vänat

mitt hår har sedan jag började kapa av det riktigt kort ngr ggr kommit igångoch växa Rikligt, oavsett om jag haft depr. lr icke
    För mig har håret sedan jag kapat de rikhgt kort inte alls växt så långt kommer till en viss längd sen växer de frukats långsamt vet inte om de kan vara så att håret inte växer lika myckst/snabbt när man blir lite äldre. Men som sagt ingen anning utan enbart en terior jag själv har och som jag upplevt att de fungara för mig.
  • vänat
    straw2008 skrev 2009-06-15 11:38:07 följande:
    Prinsessan Leia skrev 2009-06-15 10:45:22 följande:
    Håret kan ju bli mer slitet för att det är långt, man kommer åt att dra i det mer liksom. Jag har inga som helst problem att förstå att sen du klippte dig har du fått bättre hårkvalite, klipper man bort det dåliga blir det ju fint kvar :O) Men det kan inte växa fortare av att man klipper det.
    precis hår växer inte sanbbare för att man b klipte demen som du säger kan de blöi bättre hår kvalite.
  • Choklad och Nötter

Jag toppar mitt hår en gång om året och det växer snabbt som fan likaså naglarna. Äter iofs mycket proteiner och omega 3 så det kanske är det som påverkar. Har heller aldrig haft så starka naglar som jag har idag.

• Flummig

Försöker också få mitt hår att bli långt. Idag är det lite längre än axlarna. Ganska medellångt alltså!

Mitt hår växer ganska fort. Har inte klippt det på länge men försöker ta hand om det bra med inpackningar, inte kamma när det är blött, värmeskyddande medel, vårdande och bra produkter, vitaminer och mineraler och hårbotten massage.

Träning sägs påskynda hårets tillväxt också. Om ni inte redan tränar regelbundet så kanske det är något ni ska börja med för att få håret växa snabbare.

• drever

fast är det inte så att alla kan inte få långt hår utan man har en viss mängd som det stannar på...tråkigt TS har likadant går till lite nedanför axlarna max sen är stopp spelar ingen roll hur mkt jag försöker bara att acceptera som de tär :) fördelen är jag har en riktigt tjock hästman

• drever

fast är det inte så att alla kan inte få långt hår utan man har en viss mängd som det stannar på...tråkigt TS har likadant går till lite nedanför axlarna max sen är stopp spelar ingen roll hur mkt jag försöker bara att acceptera som de tär :) fördelen är jag har en riktigt tjock hästman

• Elidon

Hmm, klipper man det regelbunder och sköter topparna slits det ju inte och blir därför inte kortare. Det har vart mitt problem väldigt länge - att det nöts snabbare ön vad det växer. Jag fick bara se till att klippa mej regelbundet men inte för ofta och inte för mycket varje gång.

Sen började jag med Omega-3 för att smörja håret inifrån! Har märkt förändringar i mycket, men tycker att mitt hår växer mer och naglarna är starkare. Nu tar jag Oil4Life Daily, tog ett annat märke förut men märkte ingen skillnad alls, fick efteråt reda på att det förmodligen var för att inte många andra tillverkare skyddar deras olja så bra mot oxidering. Oil4Life ska tydligen ha ngt unikt skydd mot detta.. Vad vet jag, men det funkar i varje fall!  

• puss
    straw2008 skrev 2009-06-15 10:43:41 följande:
    Men att du klipper dig har inget att göra med hårrötterna... kanske att du upplever det så men hur kan en klippt topp (död materia) påverka en växande rot i andra änden ?
    genom syreupptagningen.
    Ät min sidfot
  • Capt Janeway
    puss skrev 2011-12-14 10:26:59 följande:
    genom syreupptagningen.
    Ursäkta men... rofl! ;)

Hårstrået är helt dött förutom precis i hårsäcken. Det sker ingen "syreupptagning" i det klippta hårstråt även om det låter rimligt. (Som en slang? heheehee) 
  • Emelie 305

hej, jag är en tjej på 15 år, och har försökt och spara ut mitt hår till långt hår, hade långt hår som liten, men var dum o klippte de kort :p just nu har jag axellångt hår, har försökt med alla produkter. ett tag sen så använde jag ricinolja, de funkade, men de växte senare då jag slutade använda de. sen brukar jag gå till frisören typ 1 gång i månaden, men dom klipper ju så mycket. just nu i sommar ska jag inte använda så mycke värmeprodukter .. jag undrar hur jag får långt hår som snabbast? vill helst ha långt hår på balen nästa år .

Svar på tråden mitt hår växer inte!!