Vitt lantliv - del 3
Hihihi helt missat flytten...
Hej alla om ni kommer ihåg mig
Hihihi helt missat flytten...
Hej alla om ni kommer ihåg mig
Hej hopp alla...
Visst har IKEA haft möbeltextiler på metervara tidigare? Hittar inget på hemsidan nu
Någon som har koll?
Anton,
Oj jag det kommer, vi håller på för fullt här hemma nu med renovering. Vi har precis slipat hallgolvet och nästa helg ska vi linoljemåla det.
Vi har bytt ombud, så allt har stått lite stilla. Men vårat nya ombud säger att det är okej att renovera så länge vi inte rör rörsystemet.
Så vi håller på att göra ett litet sovrum till Vide i väntan på hans stora rum.
Vi ska ta ena kattvinden som inte nyttjas i vårat sovrum och göra en liten vrå till honom.
Vi ska ju egentligen göra om tvättstugan till Vides rum, men det får vänta tills vi får göra nått åt rören.
Jag är egentligen ute efter markistyg, men är sååå snål så jag hade hoppats på nått billigt. Behöver så mkt tyg till våran markis, som tyvärr är ett måste vid balkongen som ligger i söderläge...
Lina,
Vad gullig du är... Jaa jag har varit lite frånvarande, men läser då o då. Jag har just nu hundra projekt på gång, så jag önskar att det fanns mer tid.
Lina,
Förutom renoveringen i hallen, och Vide´s rum så fixar jag färdigt alla mina blocket fynd.
Bla ett bord jag fyndade som ska stå i vardagsrummet, målar bokskåpet en gång till och så en skänk som jag håller på att skrapa.
Lite osäker på hur jag ska göra med den. Tycker det är såå fint med slipade/skrapad yta, men vet inte om jag ska ha hela skänken så eller bara ovansidan, om jag ska behålla den gamla fägen eller om jag ska måla om den...
Sååå många val
Lina,
Kan ta lite bilder om du vill se, men då blir det bara fulbilder inget piff...
Tror du att det kommer se omålat ut om jag bara skrapar ovansidan... Tycker det är så fint att blanda. Julia och Fluffis har ju två bord om jag inte minns fel som är så..
Men springer ner och tar lite bilder, just för dig
Så får jag se vad du tycker.
Har inte PLUS längre så jag får länka istället.
Soffbordet www.familjeliv.se/hem/videli/gallery/phpz5eblx.jpg
Bokskåpet www.familjeliv.se/hem/videli/gallery/phpcc2kce.jpg
Skänken www.familjeliv.se/hem/videli/gallery/phpojgk5o.jpg
Lina,
Ja dom blir riktigt fina med lite upppiffning. Ja vi får se hur det blir med skänken, men helvit blir den inte.
Men jag har lite att göra, men nu står allt på tork, så jag får ta en ny vända imorgon.
Lina,
Vad för spegelbord? Halvmånbord?
Juste det glömde skriva att jag/vi håller bygger ett nytt altanbord som blir såååå fint och stort
Så jag är på jakt efter stolar i alla dess sorter, som ska vara till bordet.
Såå hittar ni billiga äldre stolar på blocket runt sthlm me 10 mils radar så länka gärna