• mariaw

Vitt lantliv - del 3

FruPuffen skrev 2009-06-10 21:18:31 följande:
    Hej på er!Ni sitter väl framför Leila nu kan jag tro. Jag har ju inte Tv4plusFiint Mia med nya tråden o bilden .Åh ser att ni pratar kakor... Åhh huu har precis ätit alldeles för mycket. Sista gästerna på 4-årskalaset gick precis *burp* Så här blir det nog ett glas Loka...
    Hihi nu sitter jag här i mitt nya vita arbetsrum, känns jättebra . Bara lite finlir kvar, tyg framför arbetsskivan så jag kan dölja allehanda jox som skrivare och packmaterial under. En gardin också ska det bli. Köpte vitt linnetyg på Ikea till det, verkar helt ok. Har målat två pinnstolar ljusrosa också .
    Hej! Tänkte bara tipsa om att man kan se Leilas program på nätet, gå in på denna länk tv4play.se/ och välj Leila bakar. På så vis kan man se programmen när som helst...
  • mariaw
    misak skrev 2009-06-11 14:47:06 följande:
    Behöver tips på kökslampa/lampor som ska hänga över bordet som står tillsammans med leksandstolarna!
    Kolla dessa länkar, passar nog väldigt bra med leksandsstolar, men beror ju också förståss på vilken annan inredning man har...
    www.mio.se/templates/MioProdukt.aspx&p=1
    www.pedlars.co.uk/page_1818.html
    www.pedlars.co.uk/page_1819.html
    En liknande lampa som den mittersta fanns förut på IKEA men verkar tyvärr vara bortplockad från sortimentet...
  • mariaw
    mammaninna skrev 2009-06-11 22:41:43 följande:
    mage: hur mkt är 500 pund?? för det var väl det den ena kostade??
    Lampan kostar 50 pund plus frakt och pundet står nu i 12,50 kr vilket innebär 625 plus frakt.

Visst är det lite jobbigt att beställa från utlandet, men jag har gjort det några gånger utan problem... Dock ej någon av dessa lampor men den tredje står på listan över vill ha saker...
  • mariaw
    Anton2005 skrev 2009-06-12 10:31:37 följande:
    Jag håller på att bli lite smått tokig av alla baciller här hemma. Jag är sjuk och anton har fått ögonfluss den enda som är pigg är lilla algot och han är precis överallt så man får ju inte direkt vila.Igår fick jag boken ljust och lantligt av mamma och gud vilken härlig bok. Så den hoppas jag att jag får mer tid att bläddra i idag. Jag fick den som lite förtidig födelsedagspresent och hade även själv beställt ett x så nu funderar jag på att köpa sommarens söta ist. Någon här som har den?
    Fick igår både böckerna ljust och lantligt och sommarens söta som båda är otroligt fina och inspirerande böcker. Sommarens söta innehåller recept på en massa nya bakverk och efterrätter och flera av dem tänkte jag prova framöver... Med andra ord en bra bok om man gillar bakverk...
    När är din födelsedag?
    Hoppas ni blir friska snart!
    Själv har jag precis kommit hem från jobbet och ett besök till frissan väntar...
  • mariaw

Har precis lagt ut lite bilder på vårt kök i min blogg och skulle behöva ha lite hjälp med val av lampa ovanför köksbordet. Har ju funderat på en lampa från England i creme färg från Pedlars, men är osäker på om man kommer att tröttna... Någon med tips på en passande lampa???
    Bloggen är www.inredningivittgammaltonytt.blogspot.com

• mariaw
    LinaoMatilda skrev 2009-06-12 08:59:26 följande:
    Så fina lampor! Bra med tips på saker från UK. Då min man jobbar där så behöver jag tips på saker han kan ge åt mig när han kommer hem igen
    Tänkte bara tipsa om en av mina favoritdesigner från just England, Caroline Zoob. Hon arbetar i allt från keramik till textil och här är länken till hennes hemsida/ webshop www.carolinezoob.com/shop/ . Tyvärr kan man inte beställa till Sverige, men har man turen att känna någon i UK el någon som åker dit då och då kan man ju göra en beställning om man vill...
  • mariaw
    Anton2005 skrev 2009-06-12 15:22:41 följande:
    Har du bild på lampan du har tänkt dig? Va precis inne i bloggen o kikade...ser jätte fint ut
    Ja, här kommer länken... www.pedlars.co.uk/page_1819.html Finns att välja i creme... Vad tror du?
  • mariaw
    Anton2005 skrev 2009-06-12 15:29:45 följande:
    Jag sitter och funderar på om jag ska skicka ivägen en beställning med saker från julias butik...lite tröstshopping eftersom vi är sjuka :) Vill ha de där sifferformarna till alla kalas vi har under sommaren
    Om bakformarna är slut på Julias vita drömmar så finns de också på www.culina.se i cremefärgad burk och en annan variant och dessto billigare finns också på Russinet under denna flik
    www.russinnet.se/default.asp&s=14&i=8

Är också sugen på lite tröstshopping, trist med dåligt väder ute och gnälliga barn. Maken är iväg på annat håll ikväll...
  • mariaw
    Anton2005 skrev 2009-06-12 19:57:32 följande:
    Vi har inte fått tillbaks våran tv som gick sönder för över en vecka sen, så jag blir nog sittandes här och fyller forumet med inlägg hela kvällen :)
    Har ni fått klart med garantin? Inte så tokigt att sitta vid datorn iof och dessto mer ser man fram emot tv-tittandet...
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3