Vitt lantliv - del 3
Jag hoppar in här också... har fått inredningsnojja och nosar fram alla inredningstrådar här på FL.
Jag hoppar in här också... har fått inredningsnojja och nosar fram alla inredningstrådar här på FL.
Jag tycker också om att pyssl själv och återanvända saker.
Håller just nu på att inreda ett nytt sovrum med hjälp av tapetrester (överbliven dasstapet som jag hittat påå mammas sommarstugevind) och lite färg. Istället för ny säng målas den fula furugaveln om osv. Budget helt enkelt!
Jag måste bara dela med mig av hur mysigt jag har det här hemma ikväll... jag har suttit ute vid carporten fram till aldeles nyss och målat klart det sista vita lagret på sängen. Imorgon ska den få sig ett rejält kok stryk med sandpapper och stålborste.
Det var så himla mysigt att sitta ute och måla så här sent. Alla i huset har gått och lagt sig men katten höll mig sällskap genom att gno sig mot min rygg, och nere på åkern körde traktorn med stora lyktor. Jag brukar ha radion på annars men nu hade jag bara traktorns svaga brummande och kattens spinnande som ljudkuliss, och lite pip från svalorna som nattar sina ungar under takpannorna.
Nu har min fina köksvåg kommit, hurra!