Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vitt lantliv - del 3

numberone skrev 2009-07-03 16:40:07 följande:
    lantlivsmamma:Jag känner att jag helt å håller förutom magsjukan och säger istället kolik på minstingen här hemma. Det finns ingen tid till något egentligen och inspirationen är fullt verksam så det blir total kaos i hjärnkontoret... Lycka till med bloggen!!
    Akupunktur är fantastiskt på kolikbebbar. Satt i väntrummet hos Kajsa Landgren och hörde hur ett litet knyte bara skrek o skrek, Kajsa visade in mamman och bebben och efter fem minuter så var bebben tyst då den fått nålar :-0. Kajsa Landren är sjuksköterska och har forskat mycket om detta. Hon kan nås på sitt företag "Nålbolaget" som finns i Helsingborg, om du vill testa på lilla A så kan hon säkert tipsa om en proffsig kollega i dina hemtrakter.
  • Tjock kulan

Hejsan
    Kikar in för att fråga om någon vet var man kan få tag på dessa knalliga små ögonkarameller från Lisbeth Dahl? Nordljus hade dom för men de finns inte kvar i deras sortiment, finns i turkos oxå, tack på förhand.

• Tjock kulan
    misak skrev 2009-07-20 20:38:23 följande:
    Hej allihop!Måste passa på att gratulera till alla fynd ni gjort, själv har jag "missat" ett antal i helgen på blocket, trist! Vill ha klädskåp till barnens rum, skänkar till deras rum till leksaksförvaring och även en skänk till vardagsrummet. Men de blir sålda framför näsan på mig hela tiden! Grattis Algot i efterskott! Här planeras familjens första barnkalas som är på söndag, storebror Isak blir 4 år o det blir sammanlagt 12 barn om alla kommer, hoppas på sol så vi kan vara ute. Grattis till butiken! Spännande, lycka till!
    Minns att du bor i "mina" trakter, kanske detta kunde vara något. Jag köpte en liknande själv i förra veckan annars hade jag lagt rabarberna på denna skänken själv . Vet inte om det är detta du är ute efter men....
    http://www.blocket.se/helsingborg/Antik_skank_22669996.htm?ca=23_3&w=0
  • Tjock kulan
    misak skrev 2009-07-20 21:11:44 följande:
    Tjock kulan skrev 2009-07-20 20:56:36 följande: Tack för tipset! Ringde på den, men någon hade tingat den! Förmodligen samma person som tingat de andra objekten jag ringt på i helgen. Personen i fråga är på semester o ska sätta in pengar till vederbörande på deras konto. Samma historia hos alla! åh min otur! Men samtliga har fått mitt nummer o ska höra av sig om det inte blir något köp!
    Har du ringt på denna med, bra pris och redan avlutad
  • Tjock kulan
    misak skrev 2009-07-20 21:38:40 följande:
    Tjock kulan skrev 2009-07-20 21:25:10 följande: Den hade jag inte hittat, men ringde nu o ska dit i morgon fm, håll tummarna!!!! Han hade t o m ett skåp till som var likadant i bättre skick!
    Lycka till
  • Tjock kulan
    misak skrev 2009-07-21 19:54:58 följande:
    Tjock kulan skrev 2009-07-21 08:34:20 följande: Tack det bidde två skåp, jag är så glad. Två fina skåp för 450 pix. De hade ett superfint skrivbord med staket som de kanske skulle sälja om inte barnen ville ha det och då skulle han ringa mig. *hoppas hoppas*
    Kul att det blev köp när du letat så länge och till ett så bra pris, glad att jag kunde hjälpa till. Som "hitte lön" kräver jag dock bilder på de målade fynden framöver
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3