Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vitt lantliv - del 3

Gummsan82 skrev 2009-06-15 14:28:47 följande:
    Nån som vet vart man hittar fina bokstäver i trä, ca 10-15 cm höga? Gärna lite kraftiga...
    Bokstäverna från different design är jättefina (vita och 12 cm höga) och ganska billiga, i de butiker jag sett kostar de runt 30:-/st.
  • Camilla R
    Gummsan82 skrev 2009-06-15 15:04:11 följande:
    Camilla R skrev 2009-06-15 14:59:59 följande:
    Tänkte ha ett M och ett J och hänga över eller bakom mig och min make vid bordet på bröllopsfesten.
    Här kan du se hur bokstäverna ser ut www.differentdesign.se/Vitt-&-Frascht--Bokstaver/Losa-bokstaver-a-o-och-!./67p-92-1501/
    och de säljs lite överallt, åtminstone här i Stockholm, säkert finns de i nätbutiker också.
  • Camilla R

M i a skrev 2009-06-17 09:24:34 följande:

mage - jag tycker det brukar gå fint att spraymåla. man får testa sig fram, du kanske behöver gå lite närmare. hur många lager det blir beror ju på underlaget men sist jag spraymålade en korg blev det nog två lager.jo, nu ska stolarna målas, alla 8 (har ju 4 sedan tidigare) huuu, har dock fjäskat med pappa som ska hjälpa mig.gummsan - låter fint, hembakt är alltid trevligt!kaktus - visst är fatet vackert! jag köpte det efter tips från mhow, hennes dåvarande blogg min lilla vita vrå och jag har också tipsat om det i min blogg som jag inte får nämna
    Då var det nog på din blogg mitt habegär väcktes förra gången. Vet med bestämdhet att jag sett detta vackra fat för över ett år sedan och att jag suktat efter det redan då.
    Du får gärna inboxa även mig detaljer om beställningen (pris och sånt)
  • Camilla R

Villa Nordåker skrev 2009-06-22 13:51:08 följande:

Någon som vet om det finns någon som säljer Sturehofs krukor i Göteborg?
    NK Stockholm säljer, så kanske finns de även på NK Göteborg?
  • Camilla R

M i a skrev 2009-06-22 16:58:26 följande:

Lina - jo, 59 spänn för en mårbacka är riktigt billigt, annars får man ge närmare hundralappen, i alla fall runt 80.
    Ja, när jag skulle köpa plantor till altanen så höll de på att slå igen blomförsäljningen. Mårbacka kostade då 20:-!! och jag köpte 2!! Är jag helt dum, eller?? Jaja, dessa två är i alla fall fina och det känns lite lyxigare med mårbacka i krukorna på altanen. Men nog hade jag väl kunnat köpa 2 till? Det var ju inte så många kvar helt enkelt.
  • Camilla R

M i a skrev 2009-06-22 16:54:12 följande:

Mia: Sturehofs krukorna är ALLTID fina, men dina bilder väcker mitt stora HA-begär stort, jättefina bilder. Gillar just denna formen på kruka mest och bäst!
  • Camilla R

Ja, svarta gummistövlar vill jag också ha. Även om jag tycker att röda kan vara klatschigt fräna, så är svarta ändå klassiska och står sig i längden.

• Camilla R

Gillar ni precis som jag Pilgrim smycken?
    Hos www.jewel.se är det nu flyttrea och man får rabatt på hela sitt köp.
    Jag passade på att "storhandla" och fick 40% rabatt -tänk så kul man kan ha på semestern framför datorn

• Camilla R
    Gummsan82 skrev 2009-07-21 13:58:39 följande:
    Någon mer än jag som har hamnat i fruntimmersveckan? Har lyckats få in båda mina namn i denna vecka...Funderar på någon smaskig kvällsmat... bärsmulpaj kanske?
    Bärsmulpaj är alltid gott!
    Vi gjorde en i helgen på blåbär som barnen plockat och både våra och grannens och vi vuxna gillade det, vem gör inte det???
  • Camilla R
    Gummsan82 skrev 2009-07-21 15:14:09 följande:
    Camilla R skrev 2009-07-21 14:23:19 följande:
    Har gjort "orginalrecetet" och det är lätt och smarrigt. Borde bli gott med bär.
    Ja, det funkar bra, det gjorde vi förra gången. Man måste dock ha potatismjöl (eller majzena hade vi) för att binda vätskan. Men det blir jättegott!
  • Camilla R
    numberone skrev 2009-07-21 15:14:17 följande:
    Hej sötisar!!Tänkte att jag lämnar ett litet avtryck så ni vet att jag lever fortfarande... Vi har det en aning tufft just nu, framför allt jag som fått så mycket tillbaka kring ellens förlossning och hur livet blev där. Jag kan inte koppla av och ta in att Agnes mår helt ok utan "letar fel" och hittar. Jag är jätte rädd! Agnes har blivit något bättre med sin lilla mage och det är skönt mitt i all röra. Men jag har hunnit gå på en super loppis, tyvärr öste regnet ner så det blev inte så mycket shoppat, ser fram emot en ny runda på samma ställe i september. Jag fick iallafall tag på två lampor som jag håller på att måla. JAg vill ha in lite mer svart och silver så det blir en lite ruffare stil. Är vansinnigt trött på pasteller och tjejernas kläder som nästan bara är rosa räcker. "Vi" är även i full gång med att hacka upp betonggolvet i tvättstugan och hoppas på att kunna beställa ett lass med ny betong i nästa vecka. Har min pappa till hjälp och det underlättar en hel del.
    KRAM
    Åh jag tänker på er er alla!
    Drabbades av något av en babyblues själv när Robin föddes och kunde inte glädjas ordentligt, allt kändes jättejobbigt och jag minns att jag kunde ligga hemma och gråta på soffan när pappa och storebror gick iväg. Som tur är gick det över.

Om det bara var jag eller det faktum att han föddes med några missbildningar som gjorde mig misstänksam och ledsen (och rädd för ev andra fel) vet jag inte. Det är absolut inte samma som det du/ni går igenom, med två täta barn och Ellens tuffa start osv.
    skickar stora cyberkramar
  • Camilla R
    Gummsan82 skrev 2009-08-28 11:48:13 följande:
    Hallå alla glada!Har haft en viss frånvaro här då planerandet av bröllopet tagit all min vakna tid det sista... men nu är det genomfört och jag är då nu Fru Andersson! :DHar inte så många bilder än då vi inte fotade nått själva och det dröjer ca 2 veckor till innan vi får några av fotograferna...Men dagen var underbar, trots regn under fotograferingen, felsägningar av oss och prästen och taffel med ringar i kyrkan.... Men dagen gick bara för fort...
    GRATTIS Fru Andersson!!
    Regn på bröllopsdagen skall visst betyda tur vill jag minnas, härligt att ni fick en oförglömlig dag!
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3