Inlägg från: Arctura |Visa alla inlägg
  • Arctura

Vitt lantliv - del 3

Videli skrev 2009-06-25 19:41:14 följande:
    Lina,Kul att det gick med med fotograferingen. Missade vilken dag det var, men ser framemot bilder sen.Vi har skaffat en kattunge idag, så Malte (våran nuvarande katt)ska få en kompis. En liten tjej, men vad ska hon heta, någon som har ett förslag?Här är hon...www.familjeliv.se/hem/videli/gallery/phpclraj...
    Söt kisse!! Kanske Maja skulle passa som namn?
  • Arctura

Chansar och slänger in en fråga här.... är det nån som vet vart man kan få tag i mallar till snickarglädje (gavelornament) förutom på
    www.snickargladje.se?

• Arctura

Hej alla i tråden!
    Skulle behöva lite hjälp av er duktiga & kunniga människor
    Vi håller på att bygga ut vår hall (vi bygger in själva bron så det blir en "farstukvist" som blir varmbonad) Hoppas ni förstår hur jag menar. Nu är det snart dax att välja golv till denna utbyggnad & till den gamla hallen också, eftersom de sitter i hop nu... vi har vattenburen golvvärme. I själva utbyggnaden kommer det mest vara fönster och vägg under och lite vägg emellan fönster och dörr... dessa väggar kommer panelas mest troligtliggande lite rå & ruffig panel... & en vägg i den "gamla" hallen kommer ha liggande panel också! Det kommer bli vitt i någon kulör... Men frågan är vilket golv man ska ha? Vill inte ha vitt golv i tanke på att det är en hall där det dras in smuts och grus, gräs och dyl och jag är inte den som älskar att städa och hålla efter jämt!! Vill ha ett snyggt golv i nån lämplig färg och ett golv som ej blir repigt av grus som dras in.... nån som har nått förslag? Visa gärna bilder också

• Arctura

Ari Gold skrev 2009-08-20 21:48:50 följande:

Klinkers tycker jag om det ändå är golvvärme! Vi har så jäklarns kalla golv så vi kan ej ha klinkers.
    Blir nog klinkers har dock ej bestämt exakt vad för sort....
  • Arctura

Tänkte höra om nån vet vilket kuddfodral jag menar!!? Jag har sett ett kuddfodral på h&m:s Home sortiment som är i typ linne & har en fransk text på sig.... är det nån som vet om det kuddfodralet finns på h&m s hemsida? Hittar det inte nu fast jag sett det innan....

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3