Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005
    Ari Gold skrev 2009-07-20 19:03:48 följande:
    Jag tycker den var jättefin i nuvarande färg!
    Jag hade för ungefär ett år sedan en omröstning i bloggen om vi skulle behålla det grått eller måla vitt. Jag gillar oxå den gråa färgen och alla lister, skjutdörrar, allt sånt är i den gråa färgen så det blir ju mycket jobb att göra om det. Dessvärre är det ganska slitet så det känns som det behövs en uppfräschning...kanske iofs är dumt nu när barnen fortfarande är små :) Har velat fram och tillbaks och gör det lite fortfarande som du märker :)
  • Anton2005
    mwe skrev 2009-07-20 19:53:11 följande:
    Vi tänkte måla om vårat hus i vit färg och har lite funderingar ang tak... Vi kommer nog att byta taket till plåttak och funderar på färg i ärgad grön dvs koppargrön som bla kan ses på lusthuset som ses i Sommar med Ernst. Tror ni det blir för mycket med liknande tak över ett helt hus? Takytan är ca 80 kvm...
    Gud va svårt. Undra om det går att leta fram nå´t hus med sånt tak. Brukar inte stora gamla herrgårdar ha sånt eller är jag helt ute och cyklar nu. Jag tycker sånt tak är jätte fint...har bara så svårt att tänka mig hur det skulle bli....*funderar lite*
  • Anton2005
    Videli skrev 2009-07-20 20:02:35 följande:
    Har en lite fråga...Någon visade en vit radio i sin blogg som liknade en tivoli radio.Sen såg jag i en annan blogg om en Housekeeper Box med grå text. Någon som vet vilka bloggar jag menar?
    Är inte de gråa oxå från HD? Kan det vara en sån du menar.

Kanske denna radio. Vet att Camilla R pratade om någon radio från någon av de stora kedjorna för länge sen. Men hon har väl ingen blogg
    http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000ppenkzXH?ProductID=46jD4QFHqr4AAAEfS1h4gV.t&CatalogCategoryID=A4rD4QFHxR8AAAEOjidZtSzz
  • Anton2005
    mammaninna skrev 2009-07-20 20:15:55 följande:
    tjihooo!! nu är man butiksägare!! ni är välkomna med gratulationer!! har man missat nåt här inne?? har alla det bra??
    GRATTIS I MASSOR!!!!!!!!!!!!! Åh så skoj
  • Anton2005

Brukar gnälla lite i vita hem tråden så nu gnäller jag lite här ist. Varför har vi två trådar så man måste hoppa imellan???? Så många som skriver i båda iaf. Jag vill ha en tråd!

• Anton2005
    Videli skrev 2009-07-20 20:33:19 följande:
    Åååå det är länge jag tänkt att skriva det... Så jäkla tråkigt att det är såhär!
    Mmm...jag är ju lite småvirrig o tycker det är jobbigt att hålla ordning på vad man skrivit vart och länka till bloggar hit o dit o trådarna
  • Anton2005

Hi hi förut när jag jobbade o inte var mammaledig så hade det redan skrivits flera sidor klockan 9 på morgonen. Det bästa som fanns o ta morgonkaffet på jobbet o läsa tillbaks dessa sidor och sen göra samma sak på lunchen (he he händelserikt liv jag har) men jag saknar iaf det

• Anton2005
    misak skrev 2009-07-20 20:38:23 följande:
    Hej allihop!Måste passa på att gratulera till alla fynd ni gjort, själv har jag "missat" ett antal i helgen på blocket, trist! Vill ha klädskåp till barnens rum, skänkar till deras rum till leksaksförvaring och även en skänk till vardagsrummet. Men de blir sålda framför näsan på mig hela tiden! Grattis Algot i efterskott! Här planeras familjens första barnkalas som är på söndag, storebror Isak blir 4 år o det blir sammanlagt 12 barn om alla kommer, hoppas på sol så vi kan vara ute. Grattis till butiken! Spännande, lycka till!
    Tack och grattis till 4-åringen, så kul med barnkalas.
    Den andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45591668.html
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3