Inlägg från: Gummsan82 |Visa alla inlägg
  • Gummsan82
    Pysselsyster skrev 2009-06-17 12:48:07 följande:
    Har nån stulit dem? Det var väl det fräckaste!
    Precis, att nån stulit dem... fatta vad surt!
  • Gummsan82

Hej på er!

Har inte varit här på ett bra tag

Har tänkt måla lite saker vita här hemma... hyllplan och konsoler, ett par små storal, pallar och lite sånt. Har vit snickerifärg , högblank tror jag, hemma men jag tycker den är så kladdig. Vad målar ni med? Typ av färg, kulör/nyans, blank-matthet?

• Gummsan82
    Gummsan82 skrev 2009-07-12 14:28:40 följande:
    Hej på er!Har inte varit här på ett bra tag Har tänkt måla lite saker vita här hemma... hyllplan och konsoler, ett par små storal, pallar och lite sånt. Har vit snickerifärg , högblank tror jag, hemma men jag tycker den är så kladdig. Vad målar ni med? Typ av färg, kulör/nyans, blank-matthet?
    Nån som kan bistå mig med råd? Snälla???!!!
  • Gummsan82

Vet nån om måttbeställda spegelglas är dyrt?

• Gummsan82

Fyndade en snygg guldram på den lokala loppisen idag, typ som denna www.blocket.se/alvsborg/Tavla_med_guldram_22518620.htm&w=3
    Motivet/duken är trasigt men jag ville ju bara åt ramen! Det hade gått några små flisor ur ramen men det går nog att fixa med lite plasticpadding. Ramen är i gediget trä, ingen spånskive-skit här inte, och krussidullerna är nån typ av gips eler bruk. Jag gav 25 spänn. Ramen kommer att bli vit (någon som är förvånad ) och den ska hänga på vår lilla toa. I mirgon ska jag kolla upp vad en spegel kostar.

• Gummsan82
    Anton2005 skrev 2009-07-14 12:56:26 följande:
    Så snyggt det kommer bli, kommer passa perfekt som spegelram
    Ja, det blir nog snyggt. Kollade med en glasmästare idag och ett spegel glas går på 100kr.
    Så säg 200kr när spegeln är klar, helt ok för en stor spegel med ram.
  • Gummsan82

Ari Gold skrev 2009-07-14 14:48:59 följande:

Jag tycker också om att pyssl själv och återanvända saker. Håller just nu på att inreda ett nytt sovrum med hjälp av tapetrester (överbliven dasstapet som jag hittat påå mammas sommarstugevind) och lite färg. Istället för ny säng målas den fula furugaveln om osv. Budget helt enkelt!
    Budget och återvinning gillas skarpt !

Hoppas det blir fint, visa gärna resultat när det är färdigt.
  • Gummsan82

Ari Gold skrev 2009-07-14 23:25:35 följande:

Jag måste bara dela med mig av hur mysigt jag har det här hemma ikväll... jag har suttit ute vid carporten fram till aldeles nyss och målat klart det sista vita lagret på sängen. Imorgon ska den få sig ett rejält kok stryk med sandpapper och stålborste.Det var så himla mysigt att sitta ute och måla så här sent. Alla i huset har gått och lagt sig men katten höll mig sällskap genom att gno sig mot min rygg, och nere på åkern körde traktorn med stora lyktor. Jag brukar ha radion på annars men nu hade jag bara traktorns svaga brummande och kattens spinnande som ljudkuliss, och lite pip från svalorna som nattar sina ungar under takpannorna.
    Det lät ju urmysigt! Jag målade hyllplan och konsoler till ljudet av sambons el-häcksax och grannar som klippte gräset inte lika mysigt men det funkade.
  • Gummsan82

Ari Gold skrev 2009-07-14 23:25:35 följande:

Jag måste bara dela med mig av hur mysigt jag har det här hemma ikväll... jag har suttit ute vid carporten fram till aldeles nyss och målat klart det sista vita lagret på sängen. Imorgon ska den få sig ett rejält kok stryk med sandpapper och stålborste.Det var så himla mysigt att sitta ute och måla så här sent. Alla i huset har gått och lagt sig men katten höll mig sällskap genom att gno sig mot min rygg, och nere på åkern körde traktorn med stora lyktor. Jag brukar ha radion på annars men nu hade jag bara traktorns svaga brummande och kattens spinnande som ljudkuliss, och lite pip från svalorna som nattar sina ungar under takpannorna.
    Var inne och kikade i din blogg och blev lite nyfiken på den där städboxen som skulle finns hos rusta... vet du om den finns på hemsidan?
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3