• mariaw

Vitt lantliv - del 3

God kväll!

Behöver lite hjälp med beslag till min nymålade skänk. Någon som vet var man kan få tag på passande?

www.inredningivittgammaltonytt.blogspot.com

Villa: Har själv storlek 38 som är rättså höga (är 1,72 cm) och har normalt stl 37. Valde en storlek större än jag brukar just för skaftbredden...
    Smart att prova igen så det inte blir fel...

• mariaw
    JohPet skrev 2009-07-10 21:58:11 följande:
    mve: Har du kollat byggvårdsbutiker?
    Bra idé! Tack för tipset! Bor en bit ifrån de flesta byggvårdsbutiker, men många har ju nätbutiker också så jag ska kika runt lite...
  • mariaw
    Videli skrev 2009-07-12 15:26:55 följande:
    Ååå håller på att bli galen....Någon som är inne som har sebra sängen?Vi håller på att flytta Vide´s säng men kommer inte ihåg hur vi fick isär den.HJÄÄÄLP...
    Hej! Har en Sebra säng... I träbotten under dynan sitter en skruv som man kan skruva på för att få isär sängen enligt kära maken... Lycka till!
  • mariaw

Videli: Bra att det löste sig... Ser fram emot bilder när vrån är färdigbyggd...

För er som gillar Västergården så har jag lagt ut lite bilder på en bröllopsskål på bloggen. Ett litet tips för er som ska på bröllop i sommar el att önska själv som framtida present om bröllop väntar...

www.inredningivittgammaltonytt.blogspot.com

• mariaw
    Gummsan82 skrev 2009-07-13 18:03:12 följande:
    Nån som kan bistå mig med råd? Snälla???!!!
    Jag brukar måla möbler med Jotun Lady vit matt färg om ytan är slipad. Annars kan man måla med häftgrund av samma märke så fäster det bra också. Har provat en del andra färger, men Lady är överlägset den bästa jag provat. Tyvärr är den också rätt dyr, 3 l kostar runt 600 kr...
    Kolla denna länk www.jotun.se/www/se/20030060.nsf/vwSitemapInternet/no
  • mariaw

Anton: Tack för tipset. Smart att inte ha de hjärtformade beslagen som är svåra att öppna på lådorna... Skänken kommer nog vara utan beslag en stund innan jag bestämt mig...
    Vad kul att riva pappen och tur att det finns panel under. Blir nog väldigt fint som vitt...

• mariaw

Anton: Kul med fynd! Tror jag vet vilket skåp du menar och det blir nog super i vitt...

• mariaw

Ari Gold: Åh så kul det låter med auktion och vilka fynd du verkar ha fått tag på...

• mariaw

Vi tänkte måla om vårat hus i vit färg och har lite funderingar ang tak... Vi kommer nog att byta taket till plåttak och funderar på färg i ärgad grön dvs koppargrön som bla kan ses på lusthuset som ses i Sommar med Ernst. Tror ni det blir för mycket med liknande tak över ett helt hus? Takytan är ca 80 kvm...

• mariaw

Nu har vi kikat runt lite på tak och det lutar åt att vi kommer välja en mer diskret färg än grönfärgad koppar. Det är ju super fint på stora hus typ herrgårdar och trots att vi bygger ut kommer det inte bli en herrgård hihi... Det blir nog en mörkgrå nyans som är mer diskret och passar bättre in i omgivningen...

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3