Inlägg från: Gummsan82 |Visa alla inlägg
  • Gummsan82

Vitt lantliv - del 3

Någon mer än jag som har hamnat i fruntimmersveckan? Har lyckats få in båda mina namn i denna vecka...
    Funderar på någon smaskig kvällsmat... bärsmulpaj kanske?

• Gummsan82

Camilla R skrev 2009-07-21 14:23:19 följande:

Bärsmulpaj är alltid gott! Vi gjorde en i helgen på blåbär som barnen plockat och både våra och grannens och vi vuxna gillade det, vem gör inte det???
    Kan man göra det på frusna bär?
    Anton2005 skrev 2009-07-21 14:26:59 följande:
    Mm gott det såg ut
    Har gjort "orginalrecetet" och det är lätt och smarrigt. Borde bli gott med bär.
  • Gummsan82

Ari Gold skrev 2009-07-21 16:35:31 följande:

Mig stör det inte att det finns flera trådar... jag hoppar runt lite än så länge men man kanske märker efter ett tag vart man trivs bäst. Gör ju inget att det finns lite att välja mellan. Så länge det finns nog aktivitet för flera trådar är det väl ok...Jag gillade med denna tråd att det stod "lantliv" i rubriken för jag är eg. mer insnöad på lantligt än på enbart vitt.Fast idag har jag målat vitt så det stänker om det...målar om 8-åringens sovrum som hade ful blå tapet med vinröda blommot (kvar från när huset köptses).Kalkvitt bidde det idag. Provade råvitt först men det såg fördjävligt ut :(
    Vad är skillnaden på råvitt och kalkvitt? Stor?

Förresten... den där "housekeeper´s"-lådan du har i dinn blogg, var har du hittat den? Och den billigare varianten som jag förmodar finns på Rusta (usta i bloggen ) hur ser den ut? Och pris?
  • Gummsan82

Ari Gold skrev 2009-07-21 17:20:58 följande:

Rusta-lådan tror jag finns på bild i Peaks blogg bla. Sök på Rusta housekeeperts box annars så får du upp massor av bloggresultat. Verkar vara en poppis pryl!Tror den på Rusta kostade under 150 och den jag köpte kostade 250 på halva priset.
    Har sökt på hemsidan men hittar inget. Får väl kolla nästa gång jag är i närheten av ett varuhus.
  • Gummsan82

Jag undrar som dig MAMMANINNA... vart är alla?

Jag ska inte lägga mig i vad som är upphov till att en del här verkar irriterade då jag missat allt från början. Men fundersam är jag... ska tråden stängas ner nu eller?
    Jag hoppar runt bland ett gäng trådar här på FL och mig stör det inte att det finns olika trådar med "vitt tema".

Men vad händer med denna tråd nu då..?

• Gummsan82

Behöver lite panikhjälp... dock ej inredningsförknippat

Ska sätta in en annons i tidning till mor som fyllet 50 på torsdag. Vad tror n om denna text?

"?Lilla mor, även du har nu bli´tt stor.
    Du är oss kär på alla sätt, så att uppvakta dig lite extra på din stora dag är ju inte mer än rätt!
    Massor av grattis kramar
    Kjell-Åke
    Elin Dan
    Mats Johanna
    Lucas Isac"

• Gummsan82

Jag gör armband och halsband till mitt bröllop !

Vad gör ni????????????

• Gummsan82

LinaoMatillda; det blir ett armband med vita sötvattenspärlor, krackelerade bergskristaller och "silvriga" mellandelar och lås.
    Halsbandet blir med bara vita sötvattenspärlor "silvrigt" lås.
    Bild kommer när det är färdigt!

• Gummsan82

LinaoMatilda: vet inte varför jag köpte den... mon mor älskar änglar så det kanske blir en julklapp till henne. Eller så blir det nattlampa till nått av barnens rum.

• Gummsan82

Hallå alla glada!

Har haft en viss frånvaro här då planerandet av bröllopet tagit all min vakna tid det sista... men nu är det genomfört och jag är då nu Fru Andersson! :D
    Har inte så många bilder än då vi inte fotade nått själva och det dröjer ca 2 veckor till innan vi får några av fotograferna...

Men dagen var underbar, trots regn under fotograferingen, felsägningar av oss och prästen och taffel med ringar i kyrkan....

Men dagen gick bara för fort...

• Gummsan82

Hmm... vad tomt det var här då!
    Hänger alla på Facebook eller har månag kanske börjat jobba eller plugga igen?

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3