Vitt lantliv - del 3
Jag har en housekeepers box med grå text. Den var från... nån inredningsbutik i Marieberg Köpcentrum. Har tappat namnet.
Jag har en housekeepers box med grå text. Den var från... nån inredningsbutik i Marieberg Köpcentrum. Har tappat namnet.
Mig stör det inte att det finns flera trådar... jag hoppar runt lite än så länge men man kanske märker efter ett tag vart man trivs bäst. Gör ju inget att det finns lite att välja mellan. Så länge det finns nog aktivitet för flera trådar är det väl ok...
Jag gillade med denna tråd att det stod "lantliv" i rubriken för jag är eg. mer insnöad på lantligt än på enbart vitt.
Fast idag har jag målat vitt så det stänker om det...målar om 8-åringens sovrum som hade ful blå tapet med vinröda blommot (kvar från när huset köptses).
Kalkvitt bidde det idag. Provade råvitt först men det såg fördjävligt ut :(
Rusta-lådan tror jag finns på bild i Peaks blogg bla. Sök på Rusta housekeeperts box annars så får du upp massor av bloggresultat. Verkar vara en poppis pryl!
Tror den på Rusta kostade under 150 och den jag köpte kostade 250 på halva priset.
Det är väl jättebra att det finns flera trådar!
Jag är ny och känner inte till ev. oenigheter sedan tidigare (och bryr mig ej heller). Men jag började skriva först i denna tråd och fick så bra respons. I den andra tråden verkar det vara mer samansvettsat, även om jag inte kan säga att jag känner mig ovälkommen där heller.
Att jag fastnade för den här tråden först var nog för att det stod "lantliv" i rubriken så jag trodde att den kanske var inriktad mot en mer lantlig stil (vita hem kan ju vara ultramoderna också!). Förstod aldrig att det var två olika pga groll.
Åh så trevligt med en butik! Tycker det låter som ett vinnande koncept så som du beskriver den tänkta utvecklingen i bloggen!
,Imorgon ska vi på auktion igen! Denna gången tar vi med oss kärran, ifall vi skulle vilja köpa någon större möbel eller så.
Mig kommer det vara tyst ifrån några dagar för vi ska åka till Italien en sväng.
Mitt enda heminredningsuppdrag där är att om möjligt hitta en madonnaskulptur som jag kan ta hem och göra betongkopior av. I övrigt ska jag bara sola, bada och äta gott.
Klickar in en hàlsning fràn Italien, solen lyser och vi latar oss pà stranden... det àr jàttevarmt hàr nere.
Jag har shoppat en vit vattenkanna i plàt med gula rosor och en liten madonna, men ska fòrsòka hitta en bra stor att proppa ner i vàskan ocksà. Vi har bara handbagage men jag fàr vàl ha alla mina klàder pà mig i fem lager pà vagen hem...
Hoppas det àr bra vàder i Sverige ocksà!
Mage06: Loppis utomlands àr ju sà kul!
Nàsta àr funderar vi pà at bila genom Europa (utan barn och med minibuss) och bara besòka markander och loppisar!
Min strategi brukar vara at kòpa allt som àr vettigt pris utan att fundera 100 ggr pà om det àr ràtt fòr mig, och sà sàljer jag vidare sàdant jag ej vill ha kvar. Sambon àr mer av en velpelle.
Fast vi har ocksè tànkt ta med barnen till Italien nàsta àr.. och sparar till vàr USA-resa nàstnàsta...sà det blir at hàlla ordning pà slantarna detta àret.