• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Det står 2 såna till på vinden hos mamma och pappa som är reserverade för brorsan, vill inte han ha dem så tar jag dem

• M  i  a
    LinaoMatilda skrev 2009-06-30 22:52:52 följande:
    M i a skrev 2009-06-30 22:46:09 följande: Ja varmt här också! Visst är det underbart! Jag njuter! Spännande med hus!! Finns det på hemnet? Är det grannhuset? Inboxa länk?
    Jag liiiider Fööör varmt..

Jo, det är spännande, nej inte grannhuset, där är det tyst på den fronten. Ett annat
    Videli skrev 2009-06-30 22:51:30 följande:
    M i a skrev 2009-06-30 22:47:25 följande: Åååå jättefina, lyllos dig. Tänker på Madicken när jag ser dom...
    Jaa visst är de, har inte plats för dem här så de står också hos mamma och pappa tills vi får större bostad. Morfar köpte dem på auktion för måååånga år sen och när han kom hem med dem så snodde mamma dem från honom.
  • M  i  a
    Anton2005 skrev 2009-06-30 23:01:20 följande:
    Mia-åååhhh vilket fint hus ni ska titta på, jag gillar brutna tak
    Jaaa jag också
    Videli skrev 2009-06-30 23:03:32 följande:
    M i a skrev 2009-06-30 22:58:44 följande: Åååå jättefint, Lerum. Bor inte ni i Göteborg?
    Joo, i Torslanda, i lägenhet.
  • M  i  a
    LinaoMatilda skrev 2009-06-30 23:04:10 följande:
    M i a skrev 2009-06-30 22:58:44 följande: Jättefint!!! Och vilket bra pris! Med lite renovering, som kök och andra ytor så blir det ju ett drömhus. Och lilla ladan blir ju perfekt för EC!
    Precis min tanke
  • M  i  a
    LinaoMatilda skrev 2009-06-30 23:09:13 följande:
    Mia: Du får uppdatera oss sen hur visningen gick! Nu ska jag sova. Snart kommer Juha hem. Jippie! Natti natti
    Ja, det ska jag göra! Skönt att du får hem Juha!

Natti på er tjejer!
  • M  i  a

Leia och Nordåker - visst är det fint!

• M  i  a

Lina - visningen var i torsdags! Men blir inget köp.

• M  i  a

Lina - en blandning att det låg för långt ut, inte en människa som skulle kunna tänkas handla i den framtida gårdsbutiken skulle orka åka så långt. Lite väl stort, ladan var fallfärdig (rivningsobjekt) och tja, kanske lite fel tid nu i alla fall.

• M  i  a

Välkomna nya likväl som "gamla"

Om ni undrar varför Spets och Snor-Helena slutade blogga så kan ni läsa hennes blogg ikväll, hon fick bröstcancer..

• M  i  a
    Kaktus76 skrev 2009-07-06 23:10:00 följande:
    Länk dit? Jag skulle lämna en kommentar i din blogg men det gick inte. Vad kan det bero på tro?!
    Konstigt att det inte gick, har fått flera kommentarer idag så det är väl nåt tillfälligt hoppas jag.

spetsochsnor.blogspot.com/
  • M  i  a
    numberone skrev 2009-07-08 13:51:27 följande:
    Ja visst är 40% bra.... säger jag det till anders så säger han bara men Annica går du på den....
    Fråga honom om han inte velat ha de där procenten rabatt på nåt han ville ha, typ en dator eller kamera {#lang_emotions_laughing}
  • M  i  a

Villa - Fågel Blå har flyttat till Kungsbacka så i Nordstan finns typ ingen inredningsbutik kvar. Jo, Åhléns då förstås. Utöver de du nämnt: Casa Linné vid Kungstorget, Granit på Vallgatan och Östra Hamngatan, Village på Korsgatan, Phillies design på Linnégatan, Grönbergs interiör på Kungsgatan, NK, Iems på Kaserntorget, Bolagret på Västra Hamngatan, Indiska i Nordstan och Kungsgatan.

Ska tänka lite till..

• M  i  a

Haga hem på Haga Nygata, Åhléns på Kungsgatan, Chilli på Södra Hamngatan, Designtorget på Vallgatan. En grym butik är Atmosphere men den har bara öppet lör-sön.

• M  i  a
    Anton2005 skrev 2009-07-14 09:23:26 följande:
    Gomorron föresten :) Vad har ni för tak hemma? Vi har spännpapp i nästan alla rum och på flera ställen är pappen sprucken. Igår började vi ta ner pappen i våran hall på öv och under är fina, charmiga plankor. Nu funderar vi på att bara riva ner pappen och måla plankerna vita, vad tror ni om det? Blir det för mycket att gjöra så i nästan alla rum?
    Nä, blir absolut inte för mycket, blir jättesnyggt!
  • M  i  a

mammaninna - jättestort grattis, vad roligt! ska bli spännande att följa!

Vad gäller det här med 2 trådar så vet ni nog mycket väl varför det är så. Gräl och osämja ledde till att vi var några som kände att det var dags att skapa en ny tråd för att slippa de konflikter som rådde med jämna mellanrum. Och med tanke på att det var några som kände sig icke välkomna i andra tråden så är det väl inte så konstigt att det blev såhär.

• M  i  a

Alla skriver inte i bägge trådarna, jag hänger bara här. Huruvida lägren ff existerar eller inte vet jag inte men jag tror nog att personerna som inte känner sig välkomna i andra tråden skulle bli både ledsna och känna sig icke välkomna om tråden de hänger i plötsligt försvinner. Alla hänger vi på FL i perioder och särskilt nu sommartid är det kanske inte högaktuellt att sitta vid datorn.

• M  i  a
    Videli skrev 2009-07-21 14:49:22 följande:
    Mia, Tur att du håller i rodret då...
    vad menar du?
    Anton2005 skrev 2009-07-21 14:50:08 följande:
    ok då får vi köra på såhär. Ingen ska behöva bli ledsen
    ja jag vet ju inte, jag bara känner att det inte ska avslutas nån tråd utan att de personer det också rör ska ha rätt att säga vad de känner.
  • M  i  a

Fine, slå ihop trådarna då. Gör vad ni vill.

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3