• misak

Vitt lantliv - del 3

Villa Nordåker skrev 2009-07-09 20:41:20 följande:

Inte en aning, jag googlade och hittade en återförsäljare i Gbg och det passar bra eftersom jag ska dit på tisdag.  Jag har sett i några svenska webbutiker att det kostar drygt 1000kr.
    ja ingen rea på dem inte
  • misak

Villa Nordåker skrev 2009-07-10 19:07:41 följande:

Nu har jag varit och provat Hunter stövlar i en Boomerangbutik. Där kostade de 1099kr.De är jättesköna, känns inte alls som en gummistövel.Jag vet inte om jag ska ha stl 38 eller 39. raggsocka eller det fodret som man kan köpa till.Stl 39 var ca 2cm högre i skaftet så de blev nästan lite väl höga (är 165cm lång) men då skulle en socka få plats.Det var Hunter Orginal som jag provade.Men jag bara måste ha ett par!Men det blir till att beställa på nätet, vill inte punga ut 1099kr.
    vilken storlek har du i "vanliga skor"? Är de stora eller små i storlekarna?
  • misak

Villa Nordåker skrev 2009-07-11 05:48:15 följande:

Menar du att de töjer sig lite?
    Det vill jag också gärna veta!
  • misak

Hej allihop!

Måste passa på att gratulera till alla fynd ni gjort, själv har jag "missat" ett antal i helgen på blocket, trist! Vill ha klädskåp till barnens rum, skänkar till deras rum till leksaksförvaring och även en skänk till vardagsrummet. Men de blir sålda framför näsan på mig hela tiden!

Grattis Algot i efterskott! Här planeras familjens första barnkalas som är på söndag, storebror Isak blir 4 år o det blir sammanlagt 12 barn om alla kommer, hoppas på sol så vi kan vara ute.

Grattis till butiken! Spännande, lycka till!

• misak

Vilken är den andra tråden? Jag har nog missat något.

• misak

Tjock kulan skrev 2009-07-20 20:56:36 följande:

Minns att du bor i "mina" trakter, kanske detta kunde vara något. Jag köpte en liknande själv i förra veckan annars hade jag lagt rabarberna på denna skänken själv . Vet inte om det är detta du är ute efter men....www.blocket.se/helsingborg/Antik_skank_226699...
    Tack för tipset! Ringde på den, men någon hade tingat den! Förmodligen samma person som tingat de andra objekten jag ringt på i helgen. Personen i fråga är på semester o ska sätta in pengar till vederbörande på deras konto. Samma historia hos alla! åh min otur! Men samtliga har fått mitt nummer o ska höra av sig om det inte blir något köp!
  • misak

Tjock kulan skrev 2009-07-20 21:25:10 följande:

Den hade jag inte hittat, men ringde nu o ska dit i morgon fm, håll tummarna!!!! Han hade t o m ett skåp till som var likadant i bättre skick!
  • misak

Tjock kulan skrev 2009-07-21 08:34:20 följande:

Lycka till
    Tack det bidde två skåp, jag är så glad. Två fina skåp för 450 pix. De hade ett superfint skrivbord med staket som de kanske skulle sälja om inte barnen ville ha det och då skulle han ringa mig. *hoppas hoppas*
  • misak

Tjock kulan skrev 2009-07-21 20:03:20 följande:

Kul att det blev köp när du letat så länge och till ett så bra pris, glad att jag kunde hjälpa till. Som "hitte lön" kräver jag dock bilder på de målade fynden framöver
    Jag ska göra så gott jag kan
  • misak

Hej hopp!

Här är det bråda tider.... Behöver tips o inspiration på snygga fönsterbrädor, vi ska "rama in" fönstren med foder (heter det så?) och måste ha snygga vita, trä fönsterbrädor.

Jag behöver också tips på var man kan köpa snygga beslag till två skänkar, detta x2!

www.blocket.se/angelholm/50_tals_sang_och_ska...

• misak
    Arctura skrev 2009-08-16 14:03:58 följande:
    Hej alla i tråden!Skulle behöva lite hjälp av er duktiga & kunniga människor Vi håller på att bygga ut vår hall (vi bygger in själva bron så det blir en "farstukvist" som blir varmbonad) Hoppas ni förstår hur jag menar. Nu är det snart dax att välja golv till denna utbyggnad & till den gamla hallen också, eftersom de sitter i hop nu... vi har vattenburen golvvärme. I själva utbyggnaden kommer det mest vara fönster och vägg under och lite vägg emellan fönster och dörr... dessa väggar kommer panelas mest troligtliggande lite rå & ruffig panel... & en vägg i den "gamla" hallen kommer ha liggande panel också! Det kommer bli vitt i någon kulör... Men frågan är vilket golv man ska ha? Vill inte ha vitt golv i tanke på att det är en hall där det dras in smuts och grus, gräs och dyl och jag är inte den som älskar att städa och hålla efter jämt!! Vill ha ett snyggt golv i nån lämplig färg och ett golv som ej blir repigt av grus som dras in.... nån som har nått förslag? Visa gärna bilder också
    Svart eller mörkgrå klinkers! Det ska vi ha i vår farstu, kommer bilder inom kort imin blogg.
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3