Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin
    Videli skrev 2009-07-17 12:53:27 följande:
    Villa N Jag tycker ju egentligen hela trappen vit. Men kan inte inte börja med att måla räcket och kanterna och sen känna efter?
    Jo klart man kan, det är ju lättare att måla lite extra än att börja skrap bort färg.
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-07-17 23:03:19 följande:
    Åh va jag känner mig stressad, får inget gjort här hemma längre. Har försökt att baka här hemma idag men det går ju bara sådär. Treåringen hjälper till ganska bra en stund men vände ryggen till 1-åringen en sek och hittade honom sen uppe på ett bord. Skulle göra maränger och skulle precis knäcka sista ägget och dela på vita och gula, då skriker Algot till se hela ägget med gula o allt for ner bland äggvitorna. Så idag åt vi äggröra till lunch, till båda barnens förtjusning. Nu försker jag och sambon städa lite här inför kalaset i morgon.Mitt i allt kaos han jag iaf göra ett blocket fynd idag. Jag är så glad, ett jätte fint skåp som fanns här i stan, prutade även lite så jag fick det för 500:- ska visa bilder i bloggen när vi hämtat det.Hinner inte läsa tillbaks just nu men såg att ni pratade trappor o det måste jag nog ta mig en titt på sen eftersom vi även måste måla våran, framöver.
    Känner igen mig, vet inte hur många gånger när man håller på med något så blir det avbrutet för att barnen håller på, kan vara allt från att slå sig till att slå varandra så man måste avbryta.
    Hoppas ni får ett trevligt kalas idag.
    Vad kul med Blocketfynd!

Hur höga är era panel i hallen resp trappan? Vad har ni för takhöjd.
    Du har inte lust att fota en liten bild åt mig där trappan börjar så att man ser både vägg och trappanelen (om det är möjligt)
  • Sagalin
    13 år emellan skrev 2009-07-20 06:56:16 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-07-20 06:48:08 följande: Härliga bilder! Ni ser ut att ha haft en underbar dag......jag är förresten såååååå avis på dditt skrivbordsfynd! Har jag sagt det förrut? Tror det...
    Tack.
    Jag är själv jättenöjd med mitt skrivbord även om det är en hel del målning kvar. Jag har bara målat överdelen (uppsatsen). Man kunde skruva bort den så det gjorde jag för att slippa få färg som rinner på själva skrivbordet, så jag har hela bordet kvar att måla.
  • Sagalin

Tack Anton för svar om höjd på er panel i trappan.
    Fast nu har jag ett annat förslag på lite högre panel i trappan. Eftersom jag har makens dator så har jag inga bilder att visa.

Att vi har två trådar hör ihop att det var några som blev lite osams och inte kunde hålla till i samma tråd utan det startades upp en ny tråd. Men jag tror inte det är så många som skrev i den förra året som skriver nu.

• Sagalin

Jag tycker det vore roligare med en tråd, blir lite mer inlägg då.
    Ibland vet jag inte i vilken tråd jag har skrivit något och det är trist att missa något svar för att man inte vet i vilken tråd men skrev.

Kan vi inte starta en helt ny typ, "Vita Hem och Vitt Lantliv"?

• Sagalin
    mage06 skrev 2009-08-09 15:29:41 följande:
    Vad roligt att se dig Lina! Du har en fin sommar ser jag på bloggen Härligt!Jag har inte heller deltagit i några oenigheter. Jag tycker överlag att det är trevlig stämning i båda trådarna! Och är det så att någon känner obehag eller bara inte trivs i någon av trådarna så är det väl bra att det är två Men jag vet inte om jag tycker att den andra tråden är särskilt modern... Nytt i bloggen i alla fall :www.noamajahemma.blogspot.com
    Jag tycker precis som du att Vita hemtråden är minst lika lantlig, om inte mer än denna.
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3