• trädis

Hur klär man en nyfödd i sommar?

när de är så små så ligger de ju still, så det är lätt att skydda dem från solen!

jag fick min pojk i juli förra året å de riktigt heta dagarna var han enbart iklädd blöja! mössa hade jag inte på honom när han var i vagnen där det är både lä och skugga.

body + tunna byxor fungerar ju nästan alltid! sen kan du ju på en så liten ha filtar som du kan plocka bort/lägga till beroende på väder! så gjorde jag så länge min lille kille låg stilla

världens lyckligaste mamma
  • trädis
    Sarah84 skrev 2009-06-11 23:10:26 följande:
    Linda J skrev 2009-06-11 16:24:54 följande: Fast då kan man ju lika gärna ha mössan på hela tiden. En tunn bommulsmössa/hjälm värmer ju inget direkt. Bara jobbigt & ta på varje gång man tar upp dom & ta av varje gång man lägger ner dom =)
    det jag tyckte var jobbigt med att ha mössa på i vagnen var att den gärna gled ner över ögonen när han vred på huvudet!

när min son var liten och låg i ligg´vagn hade jag typ aldrig mössa inte ens på vintern. jag la filtar runt öronen istället! funkade det med
  • trädis
    Sarah84 skrev 2009-06-12 12:29:40 följande:
    La Lola skrev 2009-06-12 10:36:57 följande: En mössa följer ju huvudet, en filt tex gör ju inte de om du tex inte knyter fast den.
    Sarah84 skrev 2009-06-12 10:31:16 följande:
    Okey. De skulle jag därimot aldrig göra.. Men jag har alltid fått lära mig att bebsiar alltid ska ha mössa. Definitvt på vintern. Min dotter som nu är 2 har fortfarande mössa. Eller iaf något på huvudet alltid.
    jag tror inte du förstår hur jag menar. jag la en filt runt hela huvudet som täckte både huvud och öron, så det blev som en mössa bara det att det inte kunde åka ner för ögonen.

detta var ju då självklart så länge han låg ner i vagnen. så fort han började sitta upp eller vi tog upp honom ur vagnen så har det självklart vart mössa på
Svar på tråden Hur klär man en nyfödd i sommar?