• hellgren

Hur klär man en nyfödd i sommar?

Är beräknad till 2 Juli och jag satt och funderade på vad bebisen behövde ha på sig. Vårt första barn är född i november och då var det ju självklart med overall men mitt i sommarn är det ju lite annorlunda..
    Det finns ju dagar på sommarn när det är lite kallare, vid regn och så.. Sen finns det dagar då det är olidligt varmt..

Känner mig vilsen, någon som kan hjälpa mig att reda ut detta? : )

• Svar på tråden Hur klär man en nyfödd i sommar?
  • KlasStures mamma

nu när det har varit så varmt så har min två månaders bara haft kortärmad body på sig. dagar när det är kyligare ett par tunna byxor och/eller långärmad body. när det var som varmast ville jag ändå ha något på henne för annars så blev det så klibbigt och klistret att hålla henne. när hon sov la jag bara en tunn filt på henne.

• La Lola

Ja alltså...i vanliga kläder.
    Det är inga konstigheter....varmt - svala kläder, kallt -varmare kläder.

När det var riktigt varmt i några dagar hade min bebis kortärmat o short o idag när det är kallt har hon långärmat o byxor....går vi ut tar vi på en jacka, mössa o ev vantar oxå......

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • patti87

det sägs att man ska klä sitt barn så som man klär sig själv, men man kan ju alltid ha en extra munkjacka eller filt med sig.

• patti87

mössa är väldigt viktigt :)

• La Lola
    patti87 skrev 2009-06-10 17:09:00 följande:
    mössa är väldigt viktigt :)
    Nja, i vagnen är det ju inte blåsigt så riktigt heta dagar behövs ju ingen sån....
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • SABL

Kom bara ihåg att om du klär bebisen i kortärmat/shorts så måste du vara noga med att skydda den från solen.

• trädis

när de är så små så ligger de ju still, så det är lätt att skydda dem från solen!

jag fick min pojk i juli förra året å de riktigt heta dagarna var han enbart iklädd blöja! mössa hade jag inte på honom när han var i vagnen där det är både lä och skugga.

body + tunna byxor fungerar ju nästan alltid! sen kan du ju på en så liten ha filtar som du kan plocka bort/lägga till beroende på väder! så gjorde jag så länge min lille kille låg stilla

världens lyckligaste mamma
  • Karedo

Har fått mina båda tjejor i juli och väntar nr 3 nu juli (snittas 2/7, så vi har samma BF kan man säga )

Jag tycker det känns så naket utan kläder.
    så jag har haft body med lång ärm, strumpor och en tunn mössa när vi varit ute.

Även om de ligger i vagnen så vill jag ha mössa på dem, kan ju faktiskt dra kallt (eller överhuvudtaget) även i en vagn.

Tycker att bodys med kort ärm eller i linnemodell oxå känns naket på en sådan liten, änväder man lite tunnare bodys och som är ljusa i färgen så tycker jag långärmat är bäst. skyddar ju mot solen oxå.

själv klart kan vädret varriera så byxor och tröja användes ju oxå de lite kallare dagarna.

Hade alltid en eller två filtar med mig i vagnen oxå. bara att lägga på eller ta bort.

På natten har tjejorna sovit i body eller bara i blöja, beroende hur varmt det varit.

Detta är hur JAG tänker och alla tycker olika, vänta och se vad du har får för bebis.

Jag har haft varma bebisar men med kalla händer och fötter, hur 3:an är återstår och se.

Lycka till.. och GRATTIS..

• Sarah84

De enda som egentligen viktigast oavsett varmt/kallt är mössa.
    Men är de varmt så en body räcker gott.
    är de lite "kallare" som de kan va på sommaren så typ byxa, body & någon kofta typ. Ofta har man ju alltid en filt i vagnen.

• hellgren

Tack för era svar : ) Nu känner jag mig lite säkrare ; )

Svar på tråden Hur klär man en nyfödd i sommar?