Inlägg från: KlasStures mamma |Visa alla inlägg
  • KlasStures mamma

Hur klär man en nyfödd i sommar?

nu när det har varit så varmt så har min två månaders bara haft kortärmad body på sig. dagar när det är kyligare ett par tunna byxor och/eller långärmad body. när det var som varmast ville jag ändå ha något på henne för annars så blev det så klibbigt och klistret att hålla henne. när hon sov la jag bara en tunn filt på henne.

• KlasStures mamma

Mössa har min tös bara när hon är uppe ur vagnen. Där blir så varmt i vagnen (inga täcken och grejer men blir ändå varmt). Blåser det så drar jag upp suffleten så det inte blåser ner. Kan inte tänka mig att mösan är så bra om barnet svettas så jag tycker att du ska se hur varmt just ditt barn blir.

• KlasStures mamma
    Sarah84 skrev 2009-06-12 21:49:38 följande:
    Min dotter är född mitten på maj 07, början på juni de året va de riktig högsommarvärme. Hade alltid mössa på henne. En tumm bomullshjälm. Men hon har aldrig avrit ett barn som svettats så mkt. Dock tycker jag att spädbarn alltid ska ha mössa på sig. Vagnen är väl undantag, men då de är med uppe så skulle jag ta på mössa. Tror inte att de e så vanligt att spädbarn svettas floder av att ha en tunn bommulsmössa/hjälm på sig.
    Min tös svettas floder när hon har mössa på sig. Har försökt hitta tunnare mösser än de som är som T-shirt tyg men det finns inte så vi kör utan när det är varmt. Hon är tio veckor och har mått hur bra som helst!
Svar på tråden Hur klär man en nyfödd i sommar?