• Anonym (bruten)

Tack din jävla idiot

Vill tacka den jävla idioten som den 15 maj passade på att tjuvtanka 600 kr på makens kontokort och samtidigt satte oss -160 kr som vi sedan fick betala på OKQ8 macken i VBG. Vi har fått avslag av banken trots att de förra veckan gav oss dem i förskott då de "väldigt sällan ger avslag". De anser att det är vårat eget fel och vi kommer ej se pengarna. Macken har inga kameror och de kan ej ge oss de 600 kr då de ej kommer få tillbaka dem av den som tankade för dem.
    Trots polisanmälan osv så säger banken nej skyll er själva för han hade ej uppsikt över kortet.

Maken stoppade i kortet och tryckte sin kod, tog ur kortet, valde pump, vände röven till för att ta bort tanklocket och då tankar den på andra sidan och detta dras från oss.

Så idag drog banken 600 kr från oss som skulle gå till mat osv den närmaste veckan och det kändes jävligt i våran ekonomi då vi inte badar i pengar. Räckte det inte med att samma dag som dessa pengar blev stulna så låg vår son på sjukhus och då tog de ALLA våra sista pengar i samband med detta då de till och med lyckades lägga kontot på minus.

Tack din jävla idiot och tack macken för att ni har videokameror......inte

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-11 11:59
    Kan inte svara i tråden förräns imorn. Å sluta spekulera i vad som kan och inte kan hända. Chefen på macken + en till härinne har förklarat att detta kan hända. Tro mig vi har gått igenom allt om och om igen. Men jag börjar förstå att folk ALLTID älskar att gotta sig i andras olycka och gärna förklarar hur dum och korkad man är som har lite pengar. Men så är det vissa har inte så mycket pengar jämt och vi hade klarat oss om vi inte blivit av med pengarna. Sen var det som jag skrev ej vår bil utan lånad av en vän.

Fortsätt ni med era otrevliga kommentarer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-11 19:17
    Måste få kommentera så att ni förstår. Förlåt mig om jag skrivit otydligt men det förstår ni väl själva att det inte hände på några sekunder. Det jag gjort är ju att skriva vad maken gjort, i vilken ordning allt gick till:

Tar det igen: han stoppade in sitt Visa kort, tryckte sin kod, fick ut kortet, valde pump, öppnade tanklocket och började tanka. Samtidigt började den på andra sidan att tanka märkte han vilket i sig inte är onormalt på nått sätt. Tankade för ca 100 kr då det EJ är vår bil och vi bara skulle låna den en kort bit. Den som äger bilen har även erbjudit sig att tala om att det faktiskt inte var tankat mer osv. Sen såg vi när vi kollade kontot 2 olika belopp från okq8. 1 på ca 100 och 1 på 600 precis. Jag har som sagt varit i kontakt med macken som tvår sina händer. De säger att det kan hända men de kan ej betala tillbaka.

Nästa steg kommer bli allmänna reklamationsnämden och en ev polisanmälan mot macken om det går att göra för att de vägrar stå för sina apparater. Det är trots allt deras apparat som felat.

Man måste ju kunna vända ryggen till den som står på andra sidan. Ser att det blev luddigt när jag skrev i TS men den som stod breve tankade såklart inte på nån sekund. Men han började alltså tanka medans maken tog upp tanklocket. Men båda två tankade och det kom bensin för båda.

• Svar på tråden Tack din jävla idiot
  • mika85

inte för att vara elak men det låter mera som att TS och hennes man gjort ett misstag att tanka för för mycket pengar och vill skylla det på någon annan...

• Vibekes Pappa

Detta måste ha varit en sån sak som bara hänt just er och ingen annan i hela Sverige.

Har själv tankat när det bara varit ett visst belopp på kortet och tänkt att det stannar automatiskt när pengarna tar slut men icke. Förstår verkligen inte varför det du tankar för skulle gå över till någon annans kort och dras från denne. Löjligt att ens skriva detta här faktiskt.
    Om detta nu är sant så behöver du ju inte vara anonym utan snarare avslöja din identitet och tanka åt alla oss andra här på Familjeliv också.

Anonym (tanka med kort) skrev 2009-06-11 15:36:45 följande:

Många undrar om det är möjligt att man rent tekniskt sett kan göra så här. Det kan man. Vi var o tankade på en Jet mack. Vi hade 200 kr kvar på kortet som vi skulle tanka för. När vi kom till macken var den ena pumpen upptagen så vi tog pumpen mitt emot. Vi satte igång tankningen och pratade under tiden, vi tänkte ju att den stannar själv när de 200 kronorna är slut. Icke. Den fortsatte utan att vi märkte det, till slut var vi uppe i 500 kr. Vi fattade ingenting, men tänkte att "jaja, det blir en fin liten övertrassering på kortet, det här". Men ingen övertrassering hade skett på kortet. Vi hade alltså bara betalat 200 och fått bensin för 500. Han som tankade vid pumpen bredvid hade fått stå för de resterande 300 kronorna, medan han tankade sin bil. När våra 200 var slut så hade det alltså "hoppat över" till honom istället, så vi fick fortfarande bensin fast på hans bekostnad. Rent förjävligt. Jag blir så förbannad. Nu får mackarna fanimej skärpa till sig. Sånt här ska inte kunna ske. Visst, i detta fallet var det ju vi som vann på det, vi fick gratis bensin. Men jag blir förbannad ändå för jag tyckte synd om den stackaren som helt ovetande betalat vår bensin.
  • snuttP

Anonym (tanka med kort)..

Jag måste fråga.. Hur vet du att det hoppad över till den andra personens kort? Har han sagt det?
    Annars så hade ni kanske bara tur.. eller så kanske dom drar dom andra pengarna en dag för er.

För det går att tanka för mer än vad man har på sitt kort. Vad jag vet så har dom stora problem i just Malmö med att nån sätter i sitt kort och nån annan lycka tjuvtanka.

• zoftnezz

Vibekes Pappa skrev 2009-06-11 18:31:12 följande:

Jag känner ingen lust att läsa igenom hela tråden för att få svar på lite frågor.Hur kan någon från andra sidan ha tankat på ert kort när NI valt en pump och börjat tanka? Man kan inte tanka två personer från samma kort på en gång. Det låter nästan lite som att ni har försökt att lura banken på pengar då ni själva har tankat utan att ha pengarna som krävdes när ni tankade.
    Haha,ja det e ju lätt att sitta på andra sidan skärmen o kritisera när man inte ens orkar läsa igenom vad som sagts. Då kan ju inte intresset va så stort av att veta. Heder åt dig iaf för att du inte behöver va anonym...
  • zoftnezz
    Netha85 skrev 2009-06-11 18:33:43 följande:
    Skrev inlägg #219 tror jag det var och har en fråga. Trodde att sånt inte kan hända, framförallt inte när man får välja pumpnummer. Är det någon som vet hur det kan hända då? För jag trodde man valde pumpnr för att det inte ska hända. Men det gör de ju, Ts och säkert flera har ju tyvärr råkat ut för det. Men en fråga TS, borde inte din make ha reagerat på att han inte kunde tanka?? för man kan ju inte använda två handtag på samma kort + att sätter man tillbaka handtaget så bryter ju den kontakten med kortet, det är därför man kan få ut kvitto. Men jag tycker din make på något sätt måste ha reagerat eftersom 600 kr ändå tar sin lilla tid att tanka upp, det är ju ändå 50 liter lite drygt.
    Men snälla... Orkar man inte läsa igenom allt så kan man inte heller komma med påståenden... Han kunde ju tanka,det va ju det som va grejen... O dessutom såg man ju inte det förräns efteråt o då e ju skadan redan skedd lr hur? Medvetet lr inte...
  • zoftnezz
    Stephany skrev 2009-06-11 19:02:06 följande:
    Men du jag måste bara fråga.. HUR kan någon hinna tanka för 600 kr om din make bara vände sig bort för att öppna tanklocket...? Det är för mig en gåta det..Jag menar bensin för 600 spänn tankar man inte på låt oss säga 30 sekunder..
    Jösses va många som inte läser innan man dömer??? Så här va det för min mamma o säkert ungefär likadant för ts:
    Min mamma tankade på ett litet tankställe utan kameror på landsbygden mellan två samhällen. Hon satte i sitt kort,valde oktan o tankade sin bil. Satte sen på tanklocket,satte i kortet i automaten igen o fick ut ett kvitto. Där stod det att hon tankat för ca 300 kr. Bra tänkte hon o körde hem. Ca 2,5 mil. När hon kommer hem kollar hon på sin internetbank om beloppet har registrerats ordentligt o ser då att det finns TVÅ tankningar dragna på samma tid den dagen... En på ca 300 kr o en på ca 700 kr... Mamma ringer omedelbart till macken i fråga o den hon pratar med säger att då har säkert nån tankat på ditt kort o smitit. Sen hänvisar hon/han mamma till bensinbolaget. Mamma ringer dit o får ungefär samma svar fast de hänvisar till banken. Dit kunde inte mamma ringa förrän nästa dag då det var stängt just då,så hon ringer tillbaka till macken o ber personen kolla i pumpens kvitton om det finns registrerat nåt där. Personen gör det o ringer sen tillbaka. Personen på macken konsataterar att det har tankats för två belopp från samma pump vid samma tid,samma dag. Mamma åker tom tillbaka till macken o ber att få kopia på kvittona. Det får hon. Dagen efter går mamma in på sin bank o förklarar ärendet. Hon får tillbaka sina pengar då banken ringt både mack o bensinbolag o diskuterat.
    M.a.o. Det finns en möjlighet att man kan tanka på samma pump samtidigt men det dras bara på ett konto. Det e ju inte säkert att den andre personen va medveten om det. Det e ju möjligt att det va fel på denna pumpen,men detta skedde o flera härinne tycks tro att ts o jag har hittat på detta. Nu har ts uppdaterat sitt första inlägg så va snälla o iaf läs igenom det innan ni skriver här o dömer. Det e säkert inte heller svårt att manipulera maskiner för dom som kan lr va det bara fel just då. MEN,det händer tydligen...
  • cloudberry79

Det är ju inte säkert att den andra personen är medveten om vad som hänt. På den lilla OK autotank jag brukar tanka finns två pumpar som går på samma kortgrej. Man väljer inte pump på själva kortmaskinen, utan kan börja tanka inom en minut efter att man tryckt okej. Inom den tiden kan någon annan låtsas köra in sitt kort och börja tanka, på mitt kort alltså. Jag håller alltid koll på att jag börjar tanka direkt när jag tagit ut kortet, alltså så jag har allt redo (tanklock öppet osv).

- - jag gillar inte de nya signaturerna - -
  • Anonym

men gud! Visste inte ens att detta kunde hända, nu gäller det att hålla koll!!!

• Anonym (Tim)

Dom som fått bensinen på er bekostnad visste kanske inte ens om det förrän i efterhand om/när dom kollar upp kortet. Jag har bensinkort och ibland lite dålig koll på hur mkt jag tankat för per månad. Så skulle jag vara en sån person som av misstag fått gratis bensin så skulle jag nog inte komma på det alls kanske.

• mion
    metin skrev 2009-06-11 17:02:40 följande:
    var i mitt inlägg står det att JAG vet? (Läs inlägg #78 )Att vissa inte kan diskutera utan att komma med korkade svar på tal.Tycker du att det är en bra tråd när var och varannan ska påpeka om huruvida det GÅR eller INTE GÅR att tanka på någon annans kort, när självaste mackpersonalen och fler har varit med om samma sak dvs. att det går.TS är arg och vill gnälla av sig.Då kommer den ena dumma kommentaren efter den andra!1. att hon ljuger för 90 % här inne VET MINNSAN ATT DET INTE GÅÅÅÅR!!!( ni har väl installerat pumparna och vet hur de fungerar )2. att hon får skylla sig själv för att hon inte tittar på den som står bredvid och tankar sin bil....för VEM TITTAR INTE PÅ GRANNEN?!?!?!? VA?!Klart som fan att alla ( samma 90% som VET hur pumpen funkar ) tittar på grannen så att den inte stjäl från de.3. Hon är dålig på att planera då - 600 kr i deras kassa gör att de får det knapert...suck....det finns faktiskt folk med väldigt kass ekonomi, och ja, då brukar även 600kr kännas när de försvinner..Som tur är finns det några vettiga svar som kan hjälpa dig TS.Som att ringa och prata med chefen på macken och försöka få dina pengar tillbaka...Nästa gång du vill avreagera dig så tänk efter noga vad du skriver, svårt att få feedback och konkreta tips och råd i såna här forum.Lycka till!
    Herremingud säger jag bara! Fattar du inte vad jag säger el? Hur VET DU att det gick till som det gjorde då????? Nu var det ts svar jag reagerade på o hennes sätt! Hon är otrevlig emot dom flesta som undrar hur det gått till o vad som hände för man tror ju inte att det är sant att det kan hända nåt dyligt! O istället för att skriva o kalla folk för idioter mm mm mm så kan man svara hövligt eller hur vad är problemet liksom????
Svar på tråden Tack din jävla idiot