• liten jordgubbe

Vem drar pengarna från kontot!

Hur kan man få reda på vem som dragit pengar från ens konto... var inne på min mans konto det hade gått pengar till 015 kanin samt 410 sparven???? Han såger sig inte ha någon aning om vad det kan vara...  Någon som vet?

• Svar på tråden Vem drar pengarna från kontot!
  • kokulan
    MatsAtari skrev 2009-06-11 19:38:14 följande:
    Helt idiotiskt ifall parterna skulle börja bråka någon gång i framtiden. Om ni skulle råka hamna i någon skillsmässotvist och ena parten flyttar över 750 000kr från ditt konto till sitt, hur ska du då kunna bevisa att det inte är du själv som flyttat över pengarna? Men det är som sagt det är ju upp till er hur ni vill göra.
    Läs på bodelningslagen så ska du se att det inte är något problem, såvida det inte finns ett äktenskapsförord. Men har man det lär man inte ha gemensam ekonomi med full insyn heller.
  • Parniara

Hallå folk får väl göra som de vill med konto. Vi har fullmakter tillv arandra så vi får använda varandras konton och dosor. Min man kan gå in på banken och hämta ut pengar från mitt konto. Men det är så vi vill ha det...

• malinagirl

Om man flyttar över 750.000kr till ett konto och sen ändrar koden så har du ingen chans att få tillbaka dom om ni har skilda konton, då räknas pengarna till den som har dom på kontot. I vilket fall så kan han gömma undan dom sen eller köpa något för pengarna. Finns inga bevis

• kokulan
    malinagirl skrev 2009-06-11 19:50:53 följande:
    Om man flyttar över 750.000kr till ett konto och sen ändrar koden så har du ingen chans att få tillbaka dom om ni har skilda konton, då räknas pengarna till den som har dom på kontot. I vilket fall så kan han gömma undan dom sen eller köpa något för pengarna. Finns inga bevis
    Om du är sambo ja, men inte om du är gift.
  • miLLus
    malinagirl skrev 2009-06-11 19:13:19 följande:
    Är ni inte två om ekonomin?? Det är klart skulle jag dela med mig av kontot skulle vi vara två som skulle dela ansvaret det är en sak som är säker...
    Vi är två om ekonomin men det är jag som kontrollerar budgeten deklarerar och betalar alla räkningar.

Sedan anser nog jag att man själv är ute på hal is när man dömer ut andras äktenskap baserat på hur de sköter sina bankärenden.
  • joh99
    malinagirl skrev 2009-06-11 19:11:03 följande:
    Varför bryr du dig då???
    Och varför svarar du en fråga med en ny fråga?
  • Chocolat 80
    malinagirl skrev 2009-06-11 19:50:53 följande:
    Sicken jäkla tur att man inte är ägare av 750 000 kr då

Vi har både gemensamt och varsitt konto, och ja, vi kan gå in på varandras utan att den andre tar illa upp. Funkar finfint!
  • MatsAtari

Chocolat 80 skrev 2009-06-11 21:00:29 följande:

Sicken jäkla tur att man inte är ägare av 750 000 kr då Vi har både gemensamt och varsitt konto, och ja, vi kan gå in på varandras utan att den andre tar illa upp. Funkar finfint!
    Det funkade jäkligt bra i en tråd inne på flashback nyligen också.
    Paret hade ett gemensamt bankkonto som de bägge satte in och tog ut pengar från. När de väl hade gjort slut så gick modern och dottern till banken och fördelade dessa pengar, inte 50-50 som man ska göra med gemensamma konton, utan lite som de tyckte själva.
    Kan inte ens föreställa mig vilket helvete det kan bli om bägge parter även har tillgång till varandras enskilda konton.
    Men som sagt ni gör hur ni vill. Själv skulle jag aldrig göra så.
  • malinagirl
    joh99 skrev 2009-06-11 20:58:21 följande:
    Och varför svarar du en fråga med en ny fråga?
    Varför inte??? det gick bra ..
  • malinagirl
    miLLus skrev 2009-06-11 20:50:48 följande:
    Vi är två om ekonomin men det är jag som kontrollerar budgeten deklarerar och betalar alla räkningar. Sedan anser nog jag att man själv är ute på hal is när man dömer ut andras äktenskap baserat på hur de sköter sina bankärenden.
    Jag dömer ingen men jag tror inte att det är bra för ett äktenskap att bli ETT med allt... dela på allt..som tex öppna andras post NEJ det låter orimligt i mina ögon...lite måste man få ha för sig själv, annars blir det tråkigt..inte bra för ett äktenskap.
Svar på tråden Vem drar pengarna från kontot!