• JBK1

DUKA "Lovisa" servisen!!!!!!

Jag är så arg, så arg, SÅÅÅÅÅ himla arg!

Har samlat på LOVISA servisen i över 3 år och köpte
    senast i våras 9 st stora tallrikar....
    Frågade då varför dem rea ut dem, men svaret blev att
    de hade en sådan kampanj nu. Jag frågade om de skulle utgå men det
    skulle dem inte och jag var nöjd, för annas hade jag köpt klart hela servisen.

MEN Nu får jag reda på att de ska utgå. VAFAN min servis är inte komplett.
    VAD gör jag, hittar inte den någonstans ( på blocket, tradera o sådär) och den finns inte kvar i butikerna!

Vafan gör man liksom, är så jävla arg.
    Någon som råkat ut för samma sak???

Ahhhh

• Svar på tråden DUKA "Lovisa" servisen!!!!!!
  • 071001

Jag förstår, man vill ha komplett av vissa saker. Jag har rätt många röd och vit-vinsglas, en karaff och liten skål. Kanske läge att köpa vatten/whiskeyglas?

• Lysmasken

Duka här i Hstd har bara öppet till den siste juni sen så stänger dom. Men när jag var där så fanns det inte mycket kvar. Frågan är om dom plockar hem mer av serien?

• maiia81

Hm...jag har ett gäng vinglas, vet tyvärr inte om det är rödvin lr vitvin (de är nerpackade i en kartong i förrådet). De är aldrig använda och kommer nog heller aldrig användas.....

Bara så ni vet om ni vill ha flera..... =)

• JBK1

ingen som har själva servisen?. :D
    Deet hade jag behövt :D

Förresten, så som jag fattat det så finns Lovisa glasen kvar och att det bara är
    Lovisa porslinet som ska utgå.

Det står det på deras hemsida under "viktig information"

• Mamma bakom molnen

Jag har också den serien och har samlat på den i 16 år! SKITTRÅKIGT att de slutat tillverka den... :(

• JBK1

Mamma bakom molnen skrev 2009-06-13 13:56:31 följande:

Jag har också den serien och har samlat på den i 16 år! SKITTRÅKIGT att de slutat tillverka den... :(
    Jaaaa, det är ruttet, de borde ju faktiskt köra någon omgång till av serien och verkligen slutsälja den för dem nu som fattas.
  • Lysmasken
    JBK1 skrev 2009-06-13 13:54:14 följande:
    ingen som har själva servisen?. :DDeet hade jag behövt :D Förresten, så som jag fattat det så finns Lovisa glasen kvar och att det bara ärLovisa porslinet som ska utgå.Det står det på deras hemsida under "viktig information"
    Nä, alla Dukas egna produkter kommer ju inte finnas kvar eftersom dom är uppköpta av Cervera.
    Så ja ,glasen försvinner oxå.
  • JBK1
    Lysmasken skrev 2009-06-13 15:44:50 följande:
    Nä, alla Dukas egna produkter kommer ju inte finnas kvar eftersom dom är uppköpta av Cervera.Så ja ,glasen försvinner oxå.
    Men det står det faktiskt inte på deras hemsida..
    Bara att porslinet har utgått..
    De kan ju inte skriva så annars heller.
  • Himmelsblå

Jag älskar Lovisaserien, den köpte vi när vi gifte oss. Är ledsen att den ska utgå, men jag har också hört att glasen ska vara kvar.

Svar på tråden DUKA "Lovisa" servisen!!!!!!