Firehead skrev 2009-07-09 10:40:27 följande:
Ser att det var ett tag sen någon skrev i denna tråd, och jag har inte läst hela tråden heller... vill bara klargöra en del saker :) Lovisaservisen (porslinet) utgick en tid innan köpet med Cervera gick igenom. Det var fabriken som gick i konkurs, och Duka gjorde allt för att försöka få en sista stor beställning så att så många kunder som möjligt skulle kunna komplettera upp sin servis. Tyvärr gick det inte, och senare blev ju även i stort sett hela Duka uppköpt av Cervera. Det svåra när det är sånt här som händer är att informera kunder som samlar på serviser (och även har presentkort som blir ogiltiga) men Duka har ändå försökt! Det har stått skyltar i alla butiker, det har varit information på hemsidan (dock lite luddig kan jag hålla med om) och alla som var medlemmar i Duka club har fått mejl om detta. Enda tipset man kan ge är att kolla på typ Blocket, Tradera osv. om det finns någon som säljer. Vilket jag vet är svårt just nu, förmodligen för att det fortfarande är så "nytt" att detta hänt.Jag har jobbat på Duka i många år, och tro mig detta var en stor chock för oss oxå!Hoppas det löser sig för er!!!
Då frågar jag dig en sak.
Har 2 olika strl på vinglasen. Den ena är 22cl och den andra lite mindre 17 tror jag.
Är 22 rödvin el är det den som är mindre??
Blev lite osäker nämligen