• JBK1

DUKA "Lovisa" servisen!!!!!!

Jag är så arg, så arg, SÅÅÅÅÅ himla arg!

Har samlat på LOVISA servisen i över 3 år och köpte
    senast i våras 9 st stora tallrikar....
    Frågade då varför dem rea ut dem, men svaret blev att
    de hade en sådan kampanj nu. Jag frågade om de skulle utgå men det
    skulle dem inte och jag var nöjd, för annas hade jag köpt klart hela servisen.

MEN Nu får jag reda på att de ska utgå. VAFAN min servis är inte komplett.
    VAD gör jag, hittar inte den någonstans ( på blocket, tradera o sådär) och den finns inte kvar i butikerna!

Vafan gör man liksom, är så jävla arg.
    Någon som råkat ut för samma sak???

Ahhhh

• Svar på tråden DUKA "Lovisa" servisen!!!!!!
  • Lysmasken
    Firehead skrev 2009-07-09 10:40:27 följande:
    Ser att det var ett tag sen någon skrev i denna tråd, och jag har inte läst hela tråden heller... vill bara klargöra en del saker :) Lovisaservisen (porslinet) utgick en tid innan köpet med Cervera gick igenom. Det var fabriken som gick i konkurs, och Duka gjorde allt för att försöka få en sista stor beställning så att så många kunder som möjligt skulle kunna komplettera upp sin servis. Tyvärr gick det inte, och senare blev ju även i stort sett hela Duka uppköpt av Cervera. Det svåra när det är sånt här som händer är att informera kunder som samlar på serviser (och även har presentkort som blir ogiltiga) men Duka har ändå försökt! Det har stått skyltar i alla butiker, det har varit information på hemsidan (dock lite luddig kan jag hålla med om) och alla som var medlemmar i Duka club har fått mejl om detta. Enda tipset man kan ge är att kolla på typ Blocket, Tradera osv. om det finns någon som säljer. Vilket jag vet är svårt just nu, förmodligen för att det fortfarande är så "nytt" att detta hänt.Jag har jobbat på Duka i många år, och tro mig detta var en stor chock för oss oxå!Hoppas det löser sig för er!!!
    Då frågar jag dig en sak.

Har 2 olika strl på vinglasen. Den ena är 22cl och den andra lite mindre 17 tror jag.
    Är 22 rödvin el är det den som är mindre??

Blev lite osäker nämligen
  • Firehead

22cl är rödvinsglaset, 17 cl är vitvinsglaset. Det gjordes även ett jättestort vinglas som kallades bordeaux, tror det var på 32cl.

• Lysmasken
    Firehead skrev 2009-07-09 16:39:10 följande:
    22cl är rödvinsglaset, 17 cl är vitvinsglaset. Det gjordes även ett jättestort vinglas som kallades bordeaux, tror det var på 32cl.
    Tack så mycket för svaret.
    Jo, har oxå hört/sett 32cl bordaux.

Men du har ingen aning om Cervera kommer att fortsätta med Lovisa glasen?
  • Firehead

Än så länge har vi inte fått någon info om det. Det är helt upp till Cervera antar jag om de vill fortsätta med serier som de tycker Duka hade som var bra. Lovisa var en väldigt stor och populär glasserie, så man kan ju hoppas! Kan återkomma här så fort jag vet något mer, men befarar att det kan ta tid.

• Lysmasken

Finns det i dagsläget någon DUKA butik som har öppet?? Vet att Halmstad stängde den 30 juni.

• Firehead

Det finns några få butiker kvar. De har rea, och det är tyvärr väldigt urplockat. Gå in på hemsidan och kolla www.duka.se den listan är nyligen uppdaterad och stämmer. De butiker som är kvar ska oxå stänga, men med olika stängningsdatum.
    Vad jag vet tar de fortfarande emot presentkort så länge de finns kvar. De populära serierna är dock svåra att få tag på, så fort allt detta skedde så tog tyvärr väldigt många av serierna slut.

• Jenny1

Cervera kommer inte att forstätta med Lovisa serien.... tyvärr.

• Lysmasken

Serien vet jag inget om idags läget men glasen säljs på cervera fast under ett annat namn. Minns dock inte vilket namn men glasen finns iaf.

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • chance

väcker liv i en gammal tråd

om någon fortfarande är intresserad har jag
    4 st små skålar
    2 assietter
    3 stora tallrikar

även 1 st 34 cl vinglas Bordeaux
    och 3 st  28 cl vinglas 

• ulas

Är det någon som vill bli av med sina uppläggningsfat, tallrikar etc. i serien Lovisa (från DUKA) Maila mig på nea-missy@hotmail.com , vore väldigt tacksam

• Millan

Hej hej ja har två stora talrikar och två fat i Lovisa om du är intresserad av att köpa?:)

JBK1 skrev 2009-06-11 23:05:40 följande:
    Jag är så arg, så arg, SÅÅÅÅÅ himla arg! Har samlat på LOVISA servisen i över 3 år och köpte senast i våras 9 st stora tallrikar.... Frågade då varför dem rea ut dem, men svaret blev att de hade en sådan kampanj nu. Jag frågade om de skulle utgå men det skulle dem inte och jag var nöjd, för annas hade jag köpt klart hela servisen. MEN Nu får jag reda på att de ska utgå. VAFAN min servis är inte komplett. VAD gör jag, hittar inte den någonstans ( på blocket, tradera o sådär) och den finns inte kvar i butikerna! Vafan gör man liksom, är så jävla arg. Någon som råkat ut för samma sak??? Ahhhh

• plafs

Försöker väcka liv i tråden igen. Söker efter 4-6 rödvinsglas i serien Lovisa/Eleonora om det är någon som har eller vet någon som har ?

• kayartoo

Jag har 4x4 av Lovisa servis tallrikar om du är intresserad

Jag tänkt lägga ut dom på annons

Hör av dig

Svar på tråden DUKA "Lovisa" servisen!!!!!!