Min man har jätte dålig andedräkt
Jag och min man har ett stort problem i vårat äktenskap. Han luktar nämligen väldigt väldigt illa ur munnen jämt. Inte sådär som alla kan göra på morgonen utan dygnet runt. Det är inte så att det luktar lite utan det kan man känna fast man sitter på en meters avstånd så pass att man måste vända sig om eller hålla andan.
Han vet att det är ett problem och han säger att han alltid har haft problem med det. Han röker inte och snusar inte så det beror inte heller på något sådant. Jag får säga till honom varje dag att han måste faktiskt gå och skölja munnen med sb12 och ta lakrits tabletter så man i alla fall kan umgås med honom. Man känner sig jätte dum att säga detta och märker att han blir sur, men vad ska man göra det går verkligen inte att stå ut med.
Vi misstänker att problemet kommer från magen eller så, kanske kommer det upp luft i munnen på något sätt eftersom det inte hjälper med att göra rent munnen tre gånger om dagen.
Är det fler som har haft samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta?
Snälla hjälp oss i så fall, vill så gärna ha ett mysigt äktenskap med mycket närhet och pussar igen