Min man har jätte dålig andedräkt
Jag har själv vissa problem med andedräkten. Jag brukar göra slicktestet. Jag slickar på hanleden (istället för handflatan somär det allmänna rådet) och känner sen efter hur det luktar. Vore intressant att alla skulle pröva det och redogöra för sina resultat. Kanske även de som inte har problem luktar skit emellanåt?
Ordentlig rengöring av munnen med eller utan sb12 brukar oftast hjälpa för mig. Med sb12 ger det ett säkrare och längre bestående resultat. Viktigt är att borsta/skrapa (jag borstar) tungan ordentligt.
För min egen del tror jag att jag har problem med överaktiv candida. Detta är omtvistat och den allmänna sanningen blan läkarna är att endast hiv-patienter har candida-problem. Hur som helst., jag har nu som då druckit pao darco te som lär skall ha inverkan på detta. Jag har även kokat "nejlika-te" (vatten med krossad nejlika i). Både pao darco te och nejlika-te smakar skit. Men det är nästan så att procedurerna är mer betungande än själva drickandet.
Under de perioder jag druckit någondera morgon och kväll så har jag helt klart haft en fräschare andedräkt. Slickktestet har under dessa perioder emellanåt kunnat vara helt luktfritt närhelst på dygnet jag gjort det. Vissa gånger har jag varit helt fräsch i munnen till och med på morgonen när jag druckit tee på kvällen.